Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Przegazówka-Co i jak?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 19:57, 27 Kwi 2011    Temat postu:
latz mi na początku też nie wychodziło, jakoś mi opornie szło zgranie w czasie tych wszystkich czynności. ale teraz to samo wychodzi, jakby z automatu, nawet już nie skupiam się na tym
a tak btw co do filmiku na niemieckiej autobahnie z czarnym zetem, zwróciliście może uwagę jakie tam mają wielgachne olbrzymie tablice na ogonie? blah... :/
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:55, 28 Kwi 2011    Temat postu:
Polecam film Twist of the wrist tam jest wszystko cacy pokazane jesli chodzi o przegazowke. obraz z kamer pokazujacy ruch nogi, gaz, klamke sprzegla i wszystko mozna w prosty sposob zobaczyc. Najwazniejsze to trenowac. Tak jak mowilem technika nie jest trudna, ale wyczucie trzeba juz wypracowac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bikers
Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:34, 28 Kwi 2011    Temat postu:
Co do tych blach to szpetnie to wygląda w przyrównaniu do naszych to jak od motoroweru a od motocykla Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arwena
Zaglądacz



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bramy Kaszub
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 17:36, 03 Maj 2011    Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=Y9REgNvcPZE&feature=related

czy on do 235 dojechal tylko na 4ce?
tez az tak wysoko na 12 tys zmieniacie biegi?
czy jest tutaj wlasciwa przegazówka? slychac , widać spadek obrotów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomo
Stary wyga



Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:46, 03 Maj 2011    Temat postu:
Jak jadę autostradą, w taki sam sposób ciągnę wysoko biegi. Z tą przegazówką tutaj chyba wrzucił za jednym razem dwa biegi ? bo nagle obroty nisko spadły i dziwnie ta przegazówka wyszła. Kolejna zmiana biegu już wyszła fajnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:48, 03 Maj 2011    Temat postu:
Dokładnie.. gostek wali na "1" do odciny i zapina na raz "3" bieg, ja tu żadnej przegazówki nie slyszlem... chyba że słuch juz nie ten Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 19:04, 03 Maj 2011    Temat postu:
A jest sens kręcić do odciny? Czy kręcenie powyżej max momentu nie staje się nieefektywne?
Powrót do góry
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:07, 03 Maj 2011    Temat postu:
Gdzies juz był ten temat poruszany, czy warto latać do odcięcia czy do max mom. obrotowego... Wiadomo, że dla osiągów to jeździ sie tylko do max mom. obrotowego... Ale ja i tak czasem przeciągne do odciny... Takie fajne uczucie Twisted Evil Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 19:11, 03 Maj 2011    Temat postu:
A Very Happy no to ma sens! W sumie to po coś ten zapas obrotów jest!
Chociażby dla tego uczucia czasem warto przyłożyć Smile
Powrót do góry
latz
Świeżak



Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:36, 03 Maj 2011    Temat postu:
no to już wiem co to przegazówka, ale dalej nie wiem po co to. Nauczyłem się, ale mam wrażenie że to nie ma wpływu na kulturę pracy skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:44, 03 Maj 2011    Temat postu:
filipek napisał:
Gdzies juz był ten temat poruszany, czy warto latać do odcięcia czy do max mom. obrotowego... Wiadomo, że dla osiągów to jeździ sie tylko do max mom. obrotowego... Ale ja i tak czasem przeciągne do odciny... Takie fajne uczucie Twisted Evil Rolling Eyes

Panowie ale że jak? Że niby powinno się jeździć do max. momentu obrotowego?
Zawsze miałem przeświadczenie ze najlepsze osiągi uzyskać można utrzymując obroty silnika pomiędzy prędkością obrotową przy jakiej uzyskiwany jest maksymalny moment obrotowy a prędkością obrotową przy której osiągana jest moc maksymalna (ta jest osiągana niżej niż odcinka).
Oczywiście w przypadku motocykli z wysokoobrotowymi silnikami zakres ten jest raczej mały...


Ostatnio zmieniony przez sebasbox dnia Wto 21:47, 03 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:18, 03 Maj 2011    Temat postu:
latz napisał:
no to już wiem co to przegazówka, ale dalej nie wiem po co to. Nauczyłem się, ale mam wrażenie że to nie ma wpływu na kulturę pracy skrzyni.


Jak nie widzisz różnicy w porównaniu z redukcją bez międzygazu to się jeszcze nie nauczyłeś...

generalnie chodzi o to, że skrzynia w moto ma bardzo prostą konstrukcję i jest pozbawiona synchronizatorów, które w czasie wbijania niższego biegu np. w samochodzie wyrównują obroty wałków dzięki czemu nie ma zgrzytów a tym samym koła zębate nie ulegają nadmiernemu przyspieszonemu zużyciu; redukcja z międzygazem, czyli wciśnięcie sprzęgła-przegazowanie-wbicie niższego biegu-puszczenie sprzęgła powinna trwac ok 0,5 sekundy; jak to ogarniesz poczujesz różnicę, a póżniej nauczysz się jednocześnie chamowac przednim...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:17, 03 Maj 2011    Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=m4NlnECIZ84 tutaj chyba dobrze to widać i słychać z 2 na 1.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 14:09, 04 Maj 2011    Temat postu:
latz tak najprościej rzecz ujmując po to ta przegazówka, żeby redukcja odbyła się bez trzasków w skrzyni. po prostu jedyny efekt jaki masz słyszeć redukując bieg, to wzrost obrotów. żadnych dodatkowych kliknięć, zgrzytów. jeśli słyszysz ów trzask to znak, że zęby na kołach zębatych szły po sobie zanim wskoczyły we właściwe miejsce,a to jak wiesz nie jest wskazane, przyspiesza ich zużycie. może sprawić, że się wykruszą, wyoblą, wypiłują i kto wie co tam jeszcze złego może się stać. ma być mięciutko jak na podusi Smile
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 18:37, 04 Maj 2011    Temat postu:
raczej o to zeby nie zblokowac tylnego kola, po to samo sa wlasnie sprzegla antyhoppingowe
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 5 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin