Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Przegazówka-Co i jak?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:43, 04 Maj 2011    Temat postu:
Powiem tak: Kazdy z Was ma racje. Oszczedzanie podzespołów motocykla, od opony, przez łancuch, a koncząc na głupich łożyskach na wale. Żeby nie zblokowac kola, lepsze opanowanie i mniejsza nerwowosc w zakretach. Nie zmienia to faktu ze technika jest bardzo prydatna i warto sie jej nauczyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 19:14, 04 Maj 2011    Temat postu:
No i Wąski podsumował to bardzo ładnie i składnie, bo rzeczywiście zalet tej operacji jest więcej. Szacuneczek
Powrót do góry
latz
Świeżak



Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:52, 04 Maj 2011    Temat postu:
no to jadymy dalij..... trza próbować
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arwena
Zaglądacz



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bramy Kaszub
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 23:29, 04 Maj 2011    Temat postu:
no tak dopiero osłuchuję sie z Zetą i raczej w okolicach 8 tys więc nie wszystko jeszcze rozpoznaję Wink

a czy sam termin "przegazówka" odnosi sie do operowania gazem przy zmianie w gore i dół czy tylko przy redukcji?
Czy porostu czesciej sie przewija przy redukcji z racji tego ze jest to trudniejsze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:24, 05 Maj 2011    Temat postu:
Tylko przy redukcji, przy zmianie w górę nie ma to sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 9:59, 05 Maj 2011    Temat postu:
w gore mozesz walic nawet bez sprzegla odpuszczajac jedynie gaz, a im wyzsze obroty tym bardziej gladko wejdzie bieg.
Powrót do góry
Arwena
Zaglądacz



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bramy Kaszub
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 18:46, 06 Maj 2011    Temat postu:
w górę łatwiej a w dół to szybciej hebel niz redukcje..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 19:36, 06 Maj 2011    Temat postu:
Tak jak koledzy mówią Arwena, w dół, bo chodzi o podniesienie obrotów silnika, mniej więcej do takich, jakie osiągnie po wbiciu niższego biegu.
Masz wyrównać tym podniesieniem obrotów prędkość obrotową kół zębatych w skrzyni biegów, które muszą się "zesprzęglić" w wyniku redukcji, wtedy "wchodzą" na siebie gładko.
Wyobraź sobie na przykład dwa koła zębate, z których jedno kręci się szybciej, drugie wolniej i to, co się będzie działo jeśli spróbujesz je liniowo przesunąć względem siebie tak, żeby się zazębiły...ZGRZYT. Tak się najczęściej dzieje podczas redukcji jeśli wyżej wymienionej przegazówki nie wykonasz.
Natomiast przegazówka w górę - strata czasu,dynamiki.
Powrót do góry
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:48, 06 Maj 2011    Temat postu:
Lex napisał:
Natomiast przegazówka w górę - strata czasu,dynamiki.

Nawet nie tyle strata czasu co tak nie wolno robić. Przy wbijaniu wyższego biegu na chwilę zamykamy przepustnicę a nie robimy przegazówkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 20:30, 06 Maj 2011    Temat postu:
seba oczywiście masz rację, zamykamy przepustnicę,nigdy nie próbowałem robić inaczej. natomiast tak z ciekawości chciałbym Cie dopytać - mówisz - nie wolno, to się przekłada na jakieś negatywne skutki, dla sprzęgła, silnika, skrzyni...?
Powrót do góry
Arwena
Zaglądacz



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bramy Kaszub
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 20:31, 06 Maj 2011    Temat postu:
lex wiem , chodzilo bardziej o sam termin "przegazówka" ze znaczy dodanie. Przy zapinaniu w gore to musialaby sie faktycznie nazywac "odgazówka" Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 20:36, 06 Maj 2011    Temat postu:
heh dobre - odgazówka Smile
wybacz, że Ci robię jakiś pseudowykład Very Happy
nie dogadaliśmy się Wink
Powrót do góry
Arwena
Zaglądacz



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bramy Kaszub
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 20:45, 06 Maj 2011    Temat postu:
spox, dobry był
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bikers
Aktywny



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:55, 06 Maj 2011    Temat postu:
Lex jeszcze troche i będziesz wykładał na uniwersytecie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:04, 06 Maj 2011    Temat postu:
Lex, jak dodasz gazu jak moto jest wysprzęglone i w tym momencie wbijesz wyższy bieg to usłysz zgrzyt
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin