Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:43, 04 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Powiem tak: Kazdy z Was ma racje. Oszczedzanie podzespołów motocykla, od opony, przez łancuch, a koncząc na głupich łożyskach na wale. Żeby nie zblokowac kola, lepsze opanowanie i mniejsza nerwowosc w zakretach. Nie zmienia to faktu ze technika jest bardzo prydatna i warto sie jej nauczyc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 19:14, 04 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
No i Wąski podsumował to bardzo ładnie i składnie, bo rzeczywiście zalet tej operacji jest więcej. Szacuneczek
|
|
Powrót do góry |
|
|
latz
Świeżak
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:52, 04 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
no to jadymy dalij..... trza próbować
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arwena
Zaglądacz
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bramy Kaszub Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:29, 04 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
no tak dopiero osłuchuję sie z Zetą i raczej w okolicach 8 tys więc nie wszystko jeszcze rozpoznaję
a czy sam termin "przegazówka" odnosi sie do operowania gazem przy zmianie w gore i dół czy tylko przy redukcji?
Czy porostu czesciej sie przewija przy redukcji z racji tego ze jest to trudniejsze?
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:24, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Tylko przy redukcji, przy zmianie w górę nie ma to sensu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:59, 05 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
w gore mozesz walic nawet bez sprzegla odpuszczajac jedynie gaz, a im wyzsze obroty tym bardziej gladko wejdzie bieg.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arwena
Zaglądacz
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bramy Kaszub Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:46, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
w górę łatwiej a w dół to szybciej hebel niz redukcje..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 19:36, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jak koledzy mówią Arwena, w dół, bo chodzi o podniesienie obrotów silnika, mniej więcej do takich, jakie osiągnie po wbiciu niższego biegu.
Masz wyrównać tym podniesieniem obrotów prędkość obrotową kół zębatych w skrzyni biegów, które muszą się "zesprzęglić" w wyniku redukcji, wtedy "wchodzą" na siebie gładko.
Wyobraź sobie na przykład dwa koła zębate, z których jedno kręci się szybciej, drugie wolniej i to, co się będzie działo jeśli spróbujesz je liniowo przesunąć względem siebie tak, żeby się zazębiły...ZGRZYT. Tak się najczęściej dzieje podczas redukcji jeśli wyżej wymienionej przegazówki nie wykonasz.
Natomiast przegazówka w górę - strata czasu,dynamiki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:48, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Lex napisał: | Natomiast przegazówka w górę - strata czasu,dynamiki. |
Nawet nie tyle strata czasu co tak nie wolno robić. Przy wbijaniu wyższego biegu na chwilę zamykamy przepustnicę a nie robimy przegazówkę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 20:30, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
seba oczywiście masz rację, zamykamy przepustnicę,nigdy nie próbowałem robić inaczej. natomiast tak z ciekawości chciałbym Cie dopytać - mówisz - nie wolno, to się przekłada na jakieś negatywne skutki, dla sprzęgła, silnika, skrzyni...?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arwena
Zaglądacz
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bramy Kaszub Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:31, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
lex wiem , chodzilo bardziej o sam termin "przegazówka" ze znaczy dodanie. Przy zapinaniu w gore to musialaby sie faktycznie nazywac "odgazówka"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 20:36, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
heh dobre - odgazówka
wybacz, że Ci robię jakiś pseudowykład
nie dogadaliśmy się
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arwena
Zaglądacz
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bramy Kaszub Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:45, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
spox, dobry był
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bikers
Aktywny
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:55, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Lex jeszcze troche i będziesz wykładał na uniwersytecie
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:04, 06 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Lex, jak dodasz gazu jak moto jest wysprzęglone i w tym momencie wbijesz wyższy bieg to usłysz zgrzyt
|
|
Powrót do góry |
|
|
|