Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SAP
Znajomy
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:08, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
zrobilem tak znowu
rzeczywiscie obroty spadaja czy to na luzie czy w trakcie jazdy o kilkaset RPM.. tylko ze w czasie jazdy da sie to odczuc jako lekki brak mocy i widzac to pierwszy raz musialem spanikowac i odjalem gazu i dopiero spojrzalem na budzik dlatego wydawalo mi sie ze to bylo w troche innej kolejnosci chyba
tym bardziej ze jak juz typa odstawilem to nie chcialem zeby mnie doszedl
dzieki za wskazowki....
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:14, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
tu wszystko wyjaśnia
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 15:17, 07 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nawet w testach podają max monent przy 8000-9000 tysiącach rpm, a nie przy odcince. I wtedy właśnie najefektywniej jest zmieniać bieg. Przykładowo z750r ma maksymalny moment przy 8300 obrotów
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:51, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
darkalex1 !!! Potwierdzam Twój tok myślenia he he he
Podaję przykład mojego "Bike-a" Moc maksymalna 101.5kW {138 KM} / 9,600 rpm A da się z niego wycisnąć ponad 11000 obr/min
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 15:05, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
darkalex1 napisał: | Nawet w testach podają max monent przy 8000-9000 tysiącach rpm, a nie przy odcince. I wtedy właśnie najefektywniej jest zmieniać bieg. Przykładowo z750r ma maksymalny moment przy 8300 obrotów |
Mówimy o obrotach, kiedy mamy dostępne konie mechaniczne czy moment obrotowy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:21, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Na przyspieszenie ważny jest moment 110 N・m {11.2 kgfm} / 7,800 rpm a na prędkość niestety "koniki"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 15:23, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się pitrak, że to zbyt duże uproszczenie. Moim zdaniem biegi powinno się zmieniać wyżej niż maksymalny moment obrotowy (ja zmieniam o około 500-1000 obrotów wyżej, w zależności od odczucia). Ale podział konie=prędkość i momen=przyspieszenie jest wg mnie zbyt uproszczony i nie działa to dokładnie w ten sposób ;>.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:36, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Powyżej maksymalnego momentu masz przyspieszenie ( że tak powiem ) "stałe" Do najwyższego momentu masz narastające obroty silnika a co za tym idzie najmniej efektywne do wykorzystania Jednym słowy jak masz duże obroty to masz "Power" nie masz obrotów to "kicha" A co do granicy , w której najlepiej zmienić bieg to mam wrażenie , że na granicy kolorów "Białego" i "Czerwonego"
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Pon 15:37, 08 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 15:41, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tam ciągnę prawie do 9000 zazwyczaj. W 8300 jest górka obrotów i jeśli zmienisz tuż za górką, to spadniesz na niższy moment. Jeśli przy zmianie biegów obroty mi spadną o około 700-800, to lepiej przypiłować to 8600-8700 i dopiero dać shift up i obroty spadną do około 8000, gdzie znowu można piłować do góry .
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:47, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
hajen napisał: | Ja tam ciągnę prawie do 9000 zazwyczaj. W 8300 jest górka obrotów i jeśli zmienisz tuż za górką, to spadniesz na niższy moment. Jeśli przy zmianie biegów obroty mi spadną o około 700-800, to lepiej przypiłować to 8600-8700 i dopiero dać shift up i obroty spadną do około 8000, gdzie znowu można piłować do góry . |
hajen uczysz się do startów/zawodów ??
bo to co piszesz to może masz racje, wydaję mi się że jak jedziesz to cały czas patrzysz na zegar i zadajesz sobie pytanie "żeby nie wbic za wcześnie czy za puźno "
trenuj dalej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 15:50, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nie, nie patrzę na zegar. Jadę na słuch i wyczucie, tylko jak sobie spoglądam na filmik z kamerki to widzę, kiedy zmieniam .
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:08, 08 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nie miałem jeszcze możliwości i potrzeby takiego przyspieszania ale kiedyś musi być ten pierwszy raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Noke
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:40, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
9-9.5 obrotów to najlepsze wyjście aby osiągnąc zadowalający wynik.
_________________
[link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych].
Ostatnio zmieniony przez Noke dnia Pon 15:00, 25 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:43, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
To co niektórzy wypisują to nic innego jak tylko subiektywne odczucia "przyspieszenia"...,nie wiem o co się spieracie,ale i tak każdy zrobi jak zechce - ten co zmienia przy 6-7krpm,czy inny co lubi zawsze do odciny - każdy z nich będzie zadowolony,że wykorzystał "moc" jednośladu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tdrzazga
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogówek \ Opole Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:23, 28 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Gdzieś czytałem że najlepiej zmieniać biegi tak, aby najwyższy moment był pomiędzy biegami. Przykładowo jeśli największy moment jest przy 9 tys. a różnica między biegami to 1 tys. to powinno się zmienić bieg na wyższy przy 9.5 tys. aby trafić kolejnym biegiem na 8.5 tys.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|