Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Przyspieszanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chinczyk
Bywalec



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:46, 19 Paź 2010    Temat postu: Przyspieszanie
Drugą sporną kwestią podczas piwnego wtorku (oprócz genezy silnika w Z1000) był następujący problem:
Na starcie 400 metrówki staje dwóch motocyklistów o porównywalnych umiejętnościach, z porównywalną reakcją na zielone i na identycznych sprzętach. Różnica między nimi polega na tym, że jeden zmienia bieg w momencie gdy osiąga obroty odpowiadające maksymalnej mocy, drugi tuż przed odcinką. Który z nich będzie szybszy na ćwierć mili? Czy utrata czasu spowodowana wcześniejszą zmianą biegów zostanie nadrobiona jazdą w efektywnym zakresie obrotów?
Dyskusja była bardzo ożywiona i nie potrafiliśmy wyciągnąć jednoznacznych wniosków. Moim zdaniem wygra ten, który zmienia bieg na wyższy właśnie w momencie najwyższej mocy.
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Kto wygra wyścig?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Frato
Zaglądacz



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:52, 19 Paź 2010    Temat postu:
Kurcze nie pamiętam gdzie ale ktoś już to badałSmile
O ile pamięć mnie nie myli najlepszy wynik uzyskiwał nieznacznie przekraczając punk max. momentu i zmieniał na 9-9,5tyś obrotów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz
Stary wyga



Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:33, 20 Paź 2010    Temat postu:
Za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy.

Frato napisał:
najlepszy wynik uzyskiwał nieznacznie przekraczając punk max. momentu i zmieniał na 9-9,5tyś obrotów


Wygra ten. Very Happy



Kręcenie do odcinki nic nie daje, maksymalny moment i moc uzyskiwane są tylko w małym zakresie obrotów, i po przekroczeniu tego zakresu spadają. Każdy producent podaje nie tylko wartość momentu jaki uzyskuje jego silnik ale i obrotu przy jakich jest on uzyskiwany, i tego należy się trzymać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yamacek
Znajomy



Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:26, 20 Paź 2010    Temat postu:
"O ile pamięć mnie nie myli najlepszy wynik uzyskiwał nieznacznie przekraczając punk max. momentu i zmieniał na 9-9,5tyś obrotów"

Dokładnie zgadzam się z tym ! Nic nie da jak będziemy ciągnąć do odcięcia, bo moment obrotowy zaczyna nam spadać powyżej 9000 obr/min, więc najlepiej zmieniać biegi przy ok. 9500 obr/min. Przebieg momentu i mocy na wydruku mojej jeszcze starej Zetki 750S.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez yamacek dnia Śro 10:08, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chinczyk
Bywalec



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:48, 20 Paź 2010    Temat postu:
Czyli, jeżeli dobrze zrozumiałem, najbardziej efektywna zmiana biegów powinna nastąpić zaraz po osiągnięciu maksymalnego momentu, a nie maksymalnej mocy, która jest osiągalna w wyższym zakresie obrotów?
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yamacek
Znajomy



Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:52, 20 Paź 2010    Temat postu:
Moim zdaniem tak, czyli najlepiej zmieniać biegi przy 9500-10000 obr/min. Jak widać przy 11000-12000 obr/min moment nam drastycznie spada. Pozdro

Ostatnio zmieniony przez yamacek dnia Śro 11:57, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matney




Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 12:08, 20 Paź 2010    Temat postu:
No właśnie chyba nie do końca...
Lancisti napisał:
Punkt zmiany biegu najlepiej wyznaczyc stara, wyscigowa metoda. Potrzebny jest do tego wykres przebiegu mocy oraz znajomosc tego o ile spadaja obroty miedzy biegami.

Dla danego biegu szukamy takiego rozwiazania calki przebiegu mocy miedzy punktami obrotów przed i po zmianie, aby wartosc calki osiagnela maksimum. Po ludzku to chodzi o to, zeby pole pod wykresem mocy ogrniczonym obrotami przed zmiana (od gory) i obrotami po zmianie (od dolu) bylo jak największe. W ten sposob wykorzytujemy najwieksza dostępna, średnia moc - a wiec mamy najefektywniejsze rozpedzanie. Oznacza to tez, ze dla kazdego biegu punkt optymalnej zmiany biegu moze byc inny (ze względu na nierowne spadki obrotow miedzy biegami).

Ja wyznaję tę zasadę.


Ostatnio zmieniony przez Matney dnia Śro 12:09, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:49, 20 Paź 2010    Temat postu:
Pisalem kiedys o tym na forum, mam taki ladny w miare prosty odcinek (no jest jeden dlugi i duzy łuk) na ktorym lubie sobie rozkrecic. Przy kreceniu do odcinki udalo mi sie tam rozbujac Zeta do 230 km/h, po jakims czasie biegi zmienialem przy maksymalnym momencie obrotowym i bez problemu dobijalem do 250 km/h.

Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Śro 17:34, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:43, 20 Paź 2010    Temat postu:
Kiedyś był taki temat i chyba sam go nawet zakładałem (skleroza) Smile ,ale jeżeli chodzi o 750-kę to najlepsze wyniki wychodziły coś w granicach 9000obr, ale lubię też czasami pokręcić do odcinki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yamacek
Znajomy



Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:27, 20 Paź 2010    Temat postu:
Tak czy siak, ciągnięcie do odcięcia nie ma sensu, nie da nam najkorzystniejszego przyspieszenia chociażby z faktu na zwolnienie motocykla właśnie w momencie odcięcia zapłonu i jeszcze dochodzi nam opóźnienie w naszej reakcji po stwierdzeniu odcięcia po czym dopiero zmieniamy bieg, a zmieniając biegi chociażby przed samym ocięciem na pewno da nam oszczędność czasu a co za tym idzie lepsze przyspieszenie.

Pozdro.
PS. no chyba że mowa o Jawie 350 z Velorexem 652 bo to inna bajka Wink


Ostatnio zmieniony przez yamacek dnia Śro 18:28, 20 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jabloniec
Stary wyga



Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:04, 05 Lis 2010    Temat postu:
a powiedzcie mi jeszcze jedno, teoretycznie kręcąc moto do czerwonego, i zmianie biegu na wyższy uzyskujemy, wyższe obroty początkowe wyższego biegu, wiec teoretycznie motor powinien sie szybciej wkręcić??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Frato
Zaglądacz



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:46, 05 Lis 2010    Temat postu:
jabloniec napisał:
a powiedzcie mi jeszcze jedno, teoretycznie kręcąc moto do czerwonego, i zmianie biegu na wyższy uzyskujemy, wyższe obroty początkowe wyższego biegu, wiec teoretycznie motor powinien sie szybciej wkręcić??

wkręcić może i się wkręci ale nie będzie szybszy. Obroty i tak będą za wysoko w stosunku do momentu obrotowego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SAP
Znajomy



Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:56, 30 Lip 2012    Temat postu:
nie wiedzialem gdzie o to spytac a nie chce nowego tematu zakladac... przy przyspieszaniu od 0km/h gdy doszedlem do 3 biegu zaczelo sie robic bardzo szybko i tak jakos przestalem obserwowac zegary (tym bardziej ze kolo mnie rownie dziarsko przyspieszal jakis GPZ, ktorego na 3 biegu widzialem juz tylko w lusterku jak robi sie coraz mniejszy:D ) kiedy nagle poczulem spadek mocy, zerknalem na obrotomierz - byl zamkniety Smile nagle obroty spadly mi o polowe to puscilem gaz... heh moto cos jakby odkaszlnelo sobie i wszystko wrocio do normy...

jako niedoswiadczony motocyklista z przebiegirm 1500KM Smile pytam... czy to byla owa odcinka o ktorej tyle sie slyszy ???? Smile

bo moto nowiutkie swiezo po pierwszym przegladzie


Ostatnio zmieniony przez SAP dnia Pon 11:59, 30 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 12:23, 30 Lip 2012    Temat postu:
Odkrec do odcinki na luzie jak silnik jest cieply i popatrz co sie dzieje na maksymalnym zakresie obrotow. Spada o kilkaset obrotow i znow maks i znow odciecie zaplonu i znow maks. Nie ma mowy, zeby odcinka odciela Ci moc az do polowy zakresu obrotów.
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:24, 30 Lip 2012    Temat postu:
Nie. Moto Ci się udławiło czy coś. Przy odcince obroty nie spadają do połowy. Wskazówka "lata" przy maksymalnych obrotach ale nie spada do połowy. Czasem się tak może stać jak pałujesz a masz mało paliwa albo przewód paliwowy zagięty. Spróbuj jeszcze raz tak przyspieszyc i jak sytuacja sie powtórzy to daj tu znać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin