Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Stoppie Z750

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 22:40, 24 Sie 2010    Temat postu: Stoppie Z750
Dobry wieczorek wszystkim Smile

Takie pytanko mam, osobiście zeta nie posiadam (jeszcze). Jak wygląda sprawa stoppie na małym zecie ? Wyczytałem oraz słyszałem, że na tylne koło praktycznie rwie się sam, a jak wygląda sprawa ze stawianiem go na przednim kole? Question Trzeba się namęczyć, czy dla niego to raczej żaden problem Question

Pozdrówka.
Powrót do góry
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 6:44, 25 Sie 2010    Temat postu:
Ja próbowałem i powiem ci tak.Jeżeli chodzi o Zeta 04-07 to baaaaardzo ciężko.Raz że bardzo miękki przód bez regulacji zawiasu, dwa to że heble też szału nie robią.Ja mam stalki w oplocie +klocki SBS a i tak coś ciężko ją postawić.Trzy to że kąt główki ramy jest większy niż w sportach Smile
Ale nie znaczy to że jest niemożliwe ! Poza tym sama jazda na Zecie daje dużo frajdy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:51, 25 Sie 2010    Temat postu:
powyżej 2007r. juz jest bajka:)
az się sam prosi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 9:20, 25 Sie 2010    Temat postu:
Czyli w małych zetach 04-07 ciężko ze stoppie ? Aczkolwiek wykonalne :>
Powrót do góry
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:45, 25 Sie 2010    Temat postu:
wykonalne ale napewno ciężej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anzelmo
Bywalec



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:09, 25 Sie 2010    Temat postu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zetem można robić stopale tylko trzeba umieć Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 15:00, 26 Sie 2010    Temat postu:
a u mnie bez klopotu
imho powinny byc proste rece, w miare sztywne tak aby ciezar przeniosl sie na kierownice, czyli trzeba zrobic tak, jak nie powinno sie hamowac na motocyklu i wtedy kolo samo sie odrywa od ziemi
Powrót do góry
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:26, 27 Sie 2010    Temat postu:
locdog napisał:
a u mnie bez klopotu
imho powinny byc proste rece, w miare sztywne tak aby ciezar przeniosl sie na kierownice, czyli trzeba zrobic tak, jak nie powinno sie hamowac na motocyklu i wtedy kolo samo sie odrywa od ziemi


Bardzo dobrze powiedziane!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kostekcom




Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa- Ursus
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:23, 28 Sie 2010    Temat postu:
no dobra myślałem myślałem i nic nie wymyśliłem dlatego zapytam, dlaczego w czasie hamowania nie można mieć wyprostowanych rąk w łokciach?
Przecież czym dalej odsuniesz masę swojego ciała i to wielkie wahadło którym jest twoja głowa do tyłu tym mocniej możesz zahamować zanim moto poderwie tylne koło, a przecież czym bardziej wyprostujesz ręce tym dalej przesuniesz swój ciężar do tyłu!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 13:31, 28 Sie 2010    Temat postu:
dlatego, ze jak nie masz luznych rak to opierasz sie na kierownicy i to na nia transferowana jest Twoja masa. Na motocyklu zawsze nalezy miec luzne rece, kierownica tylko sterowac, a nie trzymac sie jej. Jak najwiecej masy nalezy przeniesc na podnozki, wtedy uzyskujesz najlepszy rozklad masy miedzy przodem a tylem motocykla. Jak masz proste rece to po prostu zapierasz sie na kierownicy i nadmiernie dociazasz opone oraz przednie zawieszenie, ktore mocniej sie skompresuje i opona duzo latwej traci kontakt z podlozem, przez co latwo jest zblokowac przednie kolo. Tyl jest wtedy odelzony i latwo sie podnosi. Rozklad masy na motocyklu to nie jest kwestia tego, czy siedzisz jajami na baku czy 3cm odsuniety, tylko od punktu oparcia Twojego ciężaru Smile

http://www.youtube.com/watch?v=T-rdm_YwLgc
tutaj na 2:02 fajnie widac jak McNeil robi stoppie na motocyklu - po prostu ma sztywne, proste rece na kierownicy co powoduje oderwanie tylnego kola od ziemi.
Powrót do góry
mirosław




Dołączył: 13 Sty 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:06, 23 Sty 2015    Temat postu:
W czasie robienia stoppie chodzi o to żeby środek ciężkości przenieść możliwie jak najwyżej dlatego prostujesz ręce dzięki czemu unosisz cały korpus ciała do góry, poza tym na wyprostowanych rękach łatwiej jest utrzymać moto w pionie tak by tył się nie zwalił na bok. Taka blokada rąk występuje na przykład podczas rwania ciężarów. Pozdro Miro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Technika jazdy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin