Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vale_46
Bywalec
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:54, 13 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No ja, jakoś raz mam, raz nie mam.... ogólnie jak odciążę kufer albo go zdejmę to problemu nie ma wcale...
może też podkręcę tylne zawieszenie, żeby tak nie siadał...
Ogólnie uważam, ze patent bocznych kufrów z modelu 2014> jest rewelacyjny!
Niestety zabrakło mi kasiory na nowy model i kupiłem 2013 ... no i tez daje radę a jak uda mi się zamontować amortyzator skrętu, który został mi z nakeda to będzie mega luksus!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
InkRZE
Zaglądacz
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:35, 28 Cze 2015 Temat postu: centralny oryginalny kufer a boczne |
|
|
W egzemplarzu z1000sx z 2010 roku, który oglądałem, jest zamontowany oryginalny kufer centralny Kawasaki. Czy da się do niego zamontować jakieś boczne, żeby to było razem? Wiem, że można zamontować komplet 3 kufrów GIVI, ale chciałbym wykorzystać ten, który już jest. Czy ktoś tak ma?
|
|
Powrót do góry |
|
|
meratron
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:20, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam wersję turing, do której kawasaki w ogóle nie przewidziało centralnego kufra. Jest taka firma, która niby to oferuje:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale jakoś mnie to nie przekonuje. Może Japończycy przemyśleli sprawę tego centrala i wyszło im, że przy tym zawieszeniu, central będzie miał jednak negatywny wpływ na prowadzenie?
Za centralem najbardziej piszczy plecak, bo mnie w sumie te dwa boczne kuferki wystarczają w zupełności... Tym bardziej, że mieszczą kaski bez problemu
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:40, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
meratron napisał: | Ja mam wersję turing, do której kawasaki w ogóle nie przewidziało centralnego kufra. |
Ja kupiłem motocykl wlasnie z oryginalnym mocowaniem bocznych. Do tego dokupilem zestaw GIVI chyba 4100 i w sumie wystarczylo przerobic mocowanie ktore odchodzi od uchwytow tego centrala pod zadupek.
Wystarczy skrócić te wąsy od centrala i pasi wszystko.
|
|
Powrót do góry |
|
|
meratron
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:50, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
zoltaibiza napisał: | wystarczylo przerobic mocowanie ktore odchodzi od uchwytow tego centrala pod zadupek.
Wystarczy skrócić te wąsy od centrala i pasi wszystko. |
Ciekawa informacja. I możesz jeżdzić z centralem i bocznymi kuframi razem?
Podrzuć - prosze - fotkę jak przerobiłeś stelaż.
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:27, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
meratron napisał: | Ciekawa informacja. I możesz jeżdzić z centralem i bocznymi kuframi razem?
Podrzuć - prosze - fotkę jak przerobiłeś stelaż. |
Oczywiście, że mogę jeździc z centralem i bocznymi razem - po to przerobilem te wasy od centrala bo oryginalny stelaż od bocznych jest nieruszony.
Pod wieczór cykne fotkę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:28, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Fotki jak to u mnie wygląda. Ten przerobiony wąs by do oryginalnego stelazu bocznych podczepic stelaz centralnego. JAk widac na zdjeciach tylko kawalek tego wąsa trzeba przerobic. Podstawa ( to gdzie srube sie wkreca ) jest oryginalne tyle ze jak widac jest to prysniete sprayem czarnym.
Bo otwor w tej podstawie pod zadupkiem jest oryginalny bo jak widac jest tam przymocowany was od stelazu bocznego.
Zrobilem w tym setupie juz kupę kilometrow ( full załadowany ) i wszystko jest ok.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu jest pokazane mocowanie firmy GIVI. Jak widac jest inne rozwiazanie. Plusem tego jest ze jest mozliwosc szybkiego montazu/demontazu bo jest mocowany na takie specjalne sruby krtore po przekreceniu pol obrotu luzuja sie i stelaz wychodzi.
Pytanie tylko na ile jest / bedzie to stabilne przy full zaladowaniu.
Jednak oryginalny stelaz ma "podparcie" w wiekszej ilosci punktow i jest zamocowane na normalne sruby.
Kolega forumowy Kucyk kupil ten zestaw GIVI. Zobaczymy przy zaladowaniu na ile to bedzie stabilne bo to mnie ciekawi najbardziej.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez zoltaibiza dnia Pią 9:43, 11 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
meratron
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:37, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za foty i objaśnienia. Niestety tak jak myślałem, nie masz stelażu turing pod kitowe kufry, tylko opcjonalne Givi lub innej firmy?
Postaram się wieczorem zamieścić foty z moim stelażem żeby przedstawić problem jak to wygląda u mnie. Może coś doradzisz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
meratron
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:59, 05 Sty 2016 Temat postu: central dla turinga |
|
|
No więc u mnie to wyglada tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie widzę miejsca dla poprowadzenia wsporników pod central. Goście z kawasaki zrobili naprawdę kompaktowe kufry - szerokość 86 cm - są węższe od rozstawu lusterek: jakieś 96 cm, co pozwala przeciskać się w korkach bez kompleksów. Jednak chyba wykluczyli w ten sposób możliwość montowania centrala.
Ktoś ma jakiś pomysł?
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:53, 05 Sty 2016 Temat postu: Re: central dla turinga |
|
|
meratron napisał: |
Nie widzę miejsca dla poprowadzenia wsporników pod central. Goście z kawasaki zrobili naprawdę kompaktowe kufry - szerokość 86 cm - są węższe od rozstawu lusterek: jakieś 96 cm, co pozwala przeciskać się w korkach bez kompleksów. Jednak chyba wykluczyli w ten sposób możliwość montowania centrala.
Ktoś ma jakiś pomysł? |
No co do samego rozwiazania mocowania bocznych kufrow to jest to mega zajebiste bardzo mi sie podoba.
Tyle ze nie podoba mi sie to, ze one sa naprawde male. Maja po 28L a stare maja po 35L No i sam ksztalt kufra - wyciecie na kierunkowskaz - mysle jest problematyczne w pakowaniu go.
Faktycznie by tu zamontowac centralny jest to problem.. ale mysle ze powinienes podjechac do jakiegos tokarza czy goscia co zajmuje sie jakimis roznymi rodzaju obrobka pretow, rurek itp. to moze by Ci jakis stelarz zrobil. Tyle ze musialbys juz miec kupiony centralny kufer by widzial co ma zrobic.
Mogłby dac mocowanie np. przy setach pasazera i powyzej seta kierowcy - ja tak mam w sxie z 2011r. oryginalne mocowanie stelazy bocznych.
Albo jeszcze lepiej.. pod zadupkiem - tam gdzie masz ogon - jest to mocne i wytrzymaloby.
Tylko jest to wiadomo... rzeźba. Ale nie ujmuje to przeciez w prawidlowym funkcjonowaniu o ile jest to dobrze i solidnie zrobione.
Ale nie wyobrazam sobie jechac na 2tygodniowe wakacje w 2 osoby sxem z 2014r. tylko z bocznymi kuframi.
Sam pomysl mocowania, funkcjonalnosc super ale slabo z zapakowaniem sie ;/
|
|
Powrót do góry |
|
|
meratron
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:40, 05 Sty 2016 Temat postu: Re: central dla turinga |
|
|
zoltaibiza napisał: | No co do samego rozwiazania mocowania bocznych kufrow to jest to mega zajebiste bardzo mi sie podoba.
Tyle ze nie podoba mi sie to, ze one sa naprawde male. Maja po 28L a stare maja po 35L No i sam ksztalt kufra - wyciecie na kierunkowskaz - mysle jest problematyczne w pakowaniu go...powinienes podjechac do jakiegos tokarza czy goscia co zajmuje sie jakimis roznymi rodzaju obrobka pretow, rurek itp. to moze by Ci jakis stelarz zrobil. Tyle ze musialbys juz miec kupiony centralny kufer by widzial co ma zrobic. |
Mam własny warsztat, problem w tym, że cokolwiek bym kombinował zawsze wchodzę stelażem w światło tylnej lamy. I to jest D...a.
Z pakowaniem ich nie ma problemu bo dali w standardzie torby wewnętrzne idealne wykrojone do kufrów, ponadto mieszczą się tam dwie integralne skorupy - to plusy. Minus to fakt, że na wyprawę z plecakiem np. do Hiszpanii to się nie zapakujesz. Z drugiej strony rozwiązuje to dylemat czy zabierać plecaczek na dalekie wyprawy.... może to jednak plus
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:36, 05 Sty 2016 Temat postu: Re: central dla turinga |
|
|
meratron napisał: |
Mam własny warsztat, problem w tym, że cokolwiek bym kombinował zawsze wchodzę stelażem w światło tylnej lamy. I to jest D...a.
Z pakowaniem ich nie ma problemu bo dali w standardzie torby wewnętrzne idealne wykrojone do kufrów, ponadto mieszczą się tam dwie integralne skorupy - to plusy. Minus to fakt, że na wyprawę z plecakiem np. do Hiszpanii to się nie zapakujesz. Z drugiej strony rozwiązuje to dylemat czy zabierać plecaczek na dalekie wyprawy.... może to jednak plus |
Nie wiem skad prowadziles stelaz, ale oryginalne mocowanie centrala wychodzi z uchwytow dla pasazera - u Ciebie sa to mocowania bocznych kufrow.
Musialbys stelazem wyjsc spod zadupka ( gdzie jest wąsko ) i od razu znalezc sie na wysokosci tych wlasnie uchwytow - czyli rozszerzyć stelaż i pociagnac do tylu poza i ponad zadupek bo tam "leży" plyta do centralnego.
W teorii wszystko jest mozliwe ale w praktyce juz gorzej jednak jak sam tworzysz takie cos to juz masz o tyle latwiej
Tak czy siak mysle ze do nawet proby musialbyc co najmniej miec u siebie plyte pod centralny, bo jesli chodzi o fotki ewentualne wymiary jak to jest np. u mnie to nie ma sprawy, moge zawsze pomierzyc i podeslac.
na tym zdjeciu widac dobrze w jakiej linii idzie prowadzenie do centrala i jak wysoko jest plyta do niego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez zoltaibiza dnia Wto 14:45, 05 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
domino46
Dołączył: 15 Kwi 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:15, 25 Lut 2016 Temat postu: Kufer centralny |
|
|
Mam pytanie. Czy ma ktoś zamontowany kufer centralny i przy tym tuningowy uchwyt na tablice rejestracyjną (ten krótki). Planuję zakup kufra centralnego givi i zastanawiam się czy ten uchwyt nie będzie jakikolwiek sposób kolidował ze stelażem kufra centralnego. Z tego co widzę po zdjęciach to wszyscy macie seryjne mocowanie tablicy przy kufrach centralnych.[/img]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kucyk
Znajomy
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:24, 25 Lut 2016 Temat postu: Re: Kufer centralny |
|
|
domino46 napisał: | Mam pytanie. Czy ma ktoś zamontowany kufer centralny i przy tym tuningowy uchwyt na tablice rejestracyjną (ten krótki). Planuję zakup kufra centralnego givi i zastanawiam się czy ten uchwyt nie będzie jakikolwiek sposób kolidował ze stelażem kufra centralnego. Z tego co widzę po zdjęciach to wszyscy macie seryjne mocowanie tablicy przy kufrach centralnych.[/img] |
Wejdz w moj temat w galerii i zobaczysz jak to zrobilem, bo zmienialem u siebie wlasnie seryjny ogon na rzecz krotkiego przy stelazu do cetralnego kufra.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|