Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kucyk
Znajomy
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:33, 21 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli jednak można jeździć na SX'ie 2014+ z trzema kuframi
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bebok
Świeżak
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:08, 22 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Hmm... takie pytanie:
czy użyczyłby mi ktoś sx'a 2014-2016 na kilka godzin celem przygotowania stelaża? Odezwał się do mnie posiadacz takiego motora, ale mój stelaż nie przypasuje, bo regulacja napięcia wstępnego sprężyny będzie przeszkadzać, oryginalny ogon ma wyżej montowane kierunkowskazy i samo mocowanie w moim stelażu musiałbym zrobić węższe. Ze zdjęć tego nie ogarnę, a motor zostawiony na jeden dzień załatwi sprawę. Ewentualnie mógłbym podjechać do kogoś i przymierzyć mój stelaż, wtedy też wiedziałbym co mam przerobić.
Czy znajdzie się ktoś pomocny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
drobny
Zaglądacz
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:32, 11 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Kucyk napisał: | Czyli jednak można jeździć na SX'ie 2014+ z trzema kuframi |
No wreszcie jest światełko w tunelu że była by mozliwość adaptacji SX na transatlantyka dla 2 osób
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kark
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:43, 13 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] między innymi można zobaczyć jak wygląda mój zecior z trzema kuframi
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:06, 13 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Stelaz centralnego to jakas samorobka czy juz robia do 2014+ ? Fajne ze sa tak ciasno te boczne, ale zbyt ładnie to to nie wyglada wedlug mnie. Jednak w korku na pewno robi robote
ok, juz widze ze to "samoróbka" no ale fajnie bo 3 kufry masz
Ostatnio zmieniony przez zoltaibiza dnia Sob 20:10, 13 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kark
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:48, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Samoróbka, porządny profil, kątowniki a wszystko malowane proszkowo
Dla mnie ważniejsze od wyglądu jest wytrzymałość. Na tym stelażu mogę śmiało 35 kilo wozić bez obawy, że coś się wygnie, złamie, odpadnie. Śmiać mi się chce jak widzę stelaż np. z Givi w którym producent zaleca max load do 6kg, co ja mam na nim wozić kufer wyładowany watą a liczę za to jak za zboże.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bebok
Świeżak
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:18, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ano, pancerność przede wszystkim. Ja za swój stelaż mogę złapać i dźwignąć tył motoru. Nieraz tak przerzucałem motor na bok pod wiatą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kucyk
Znajomy
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:19, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Większość ma z Givi i ładuje więcej - nic się nie urywa i nie pęka, więc nie ma paniki.
W tym roku z Wojtasem mieliśmy kufry po około 15 kg (chyba ziemniaki by trzeba było zapakować by wsadzić tam 35 kg), wytrzymało Rumuńskie i Bułgarskie drogi więc nie ma źle Do tego nasze kobiety opierały się o kufer, więc miał dodatkowy nacisk.
Nie ukrywajmy - pakujemy pieniądze w ozdobne gadżety, czyścimy, pielęgnujemy o ogólnie dbamy o motki by były ładne więc wygląd też ma znaczenie
Ostatnio zmieniony przez Kucyk dnia Nie 14:20, 14 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 5:51, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Kucyk napisał: | Większość ma z Givi i ładuje więcej - nic się nie urywa i nie pęka, więc nie ma paniki.
W tym roku z Wojtasem mieliśmy kufry po około 15 kg (chyba ziemniaki by trzeba było zapakować by wsadzić tam 35 kg), wytrzymało Rumuńskie i Bułgarskie drogi więc nie ma źle Do tego nasze kobiety opierały się o kufer, więc miał dodatkowy nacisk.
Nie ukrywajmy - pakujemy pieniądze w ozdobne gadżety, czyścimy, pielęgnujemy o ogólnie dbamy o motki by były ładne więc wygląd też ma znaczenie |
Dokładnie tak Givi nie dość, że zachowawczo podaje ładowność (mocno przesadzone, już sprawdzałem jazdę z ładownością blisko 15 kg), to też nakazuje jazdy z kuframi max 120-130 km/h (no proszę was). Nie wynika to z konstrukcji stelaża, który moim zdaniem jest jednym z najlepszych dostępnych na rynku, ale raczej z zabezpieczeń przed pozwami (to korpo, muszą się chronić). To tak, jak na opakowaniu parówek producent pisze "zawiera śladowe ilości orzeszków", wiadomo po co
Uwaga ode mnie po 8 tysiącach użytkowania SX'a z kuframi - sprawdzajcie co jakiś czas śruby stelażowe, ja już chyba ze 2 straciłem podczas jazdy, a ostatnio jedną wyczaiłem, która już była luźna - Z to jednak drągal generujący wibracje i na to nie poradzimy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:31, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: |
Uwaga ode mnie po 8 tysiącach użytkowania SX'a z kuframi - sprawdzajcie co jakiś czas śruby stelażowe, ja już chyba ze 2 straciłem podczas jazdy, a ostatnio jedną wyczaiłem, która już była luźna - Z to jednak drągal generujący wibracje i na to nie poradzimy. |
Daj na każdą srubkę po małej kropelce kleju do gwintów i bedziesz miał spokój. Zet cały tak jest złozony
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:49, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
zoltaibiza napisał: | damiang napisał: |
Uwaga ode mnie po 8 tysiącach użytkowania SX'a z kuframi - sprawdzajcie co jakiś czas śruby stelażowe, ja już chyba ze 2 straciłem podczas jazdy, a ostatnio jedną wyczaiłem, która już była luźna - Z to jednak drągal generujący wibracje i na to nie poradzimy. |
Daj na każdą srubkę po małej kropelce kleju do gwintów i bedziesz miał spokój. Zet cały tak jest złozony |
Na razie testuję inne rozwiązanie - podkładki sprężynowe, jak mimo to padną, kupię klej do gwintów. Nie wiem, ale ja swoim kufrom nie żałuję prędkości, może to od tego (Zet drga jak szalony powyżej 7 tys obrotów).
Ciekawostka znaleziona, jak skręcałem stelaż - wiecie, jak włosi mówią na podkładki (skręcałem stelaż z włoskiego manuala)? Rondella Miałem ubaw przy skręcaniu
|
|
Powrót do góry |
|
|
morganfriman
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:33, 11 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Widzę że temat ucichł, a ja nadal szukam jakiegoś fajnego systemowego rozwiązania żeby zamontować kufer centralny mając zamontowane jednocześnie kufry fabryczne (rocznik 2016). Może ktoś coś widział w sieci? Może jakieś zgrabne patenty się już pojawiły?
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:56, 12 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
morganfriman napisał: | Widzę że temat ucichł, a ja nadal szukam jakiegoś fajnego systemowego rozwiązania żeby zamontować kufer centralny mając zamontowane jednocześnie kufry fabryczne (rocznik 2016). Może ktoś coś widział w sieci? Może jakieś zgrabne patenty się już pojawiły? |
Nie ma i nie będzie systemowego rozwiązania. Nawet nowy SX 17` nie ma opcji oryginalnie montowania 3 kufrów (Kawasaki wychdozi z założenia, że jak chcesz mieć moto z 3 kuframi, to kup Versysa - GTRa 1400 już nawet nie ma w ofercie, więc jest padaka na 2017 rok).
Jeżeli masz kufry boczne od Kawasaki na oryginalnych łapach pasażera i chcesz dołożyć centralkę (Givi czy tam nawet Kawasaki), musisz sztukować stelaż pod centralkę we własnym zakresie w taki sposób, aby nie ruszać uchwytów pod kufry boczne. Ktoś gdzieś na forum wrzucał fotki, jak ludzie w UK to robią, w Polsce nie widziałem takiego rozwiązania. Jest to do zrobienia, ale czy jest to pewny montaż- tego Ci tu nikt nie powie
|
|
Powrót do góry |
|
|
morganfriman
Dołączył: 20 Lis 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:19, 12 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Będę na dniach w Marvelmotocykle w Gdańsku i ich podpytam. Samemu nie mam warunków żeby dorobić stelaż. A wspomniany przez Ciebie stelaż z UK pojawił się w tym temacie nawet. Wyglądał super!
|
|
Powrót do góry |
|
|
pacolarive
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chrzanów Płeć:
|
Wysłany: Pią 0:21, 23 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
może komuś to pomoże albo nie ale da się oryginalne + kappa/givi
|
|
Powrót do góry |
|
|
|