Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keryn
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:43, 11 Cze 2012 Temat postu: Profil opony: 190/50/17 czy 190/55/17...?? |
|
|
Czołem!
Taką mam zagwostkę (czyli inaczej: rozterkę, tylko bardziej głowa boli):
Pomimo tego, że seryjne jeszcze w niezłym stanie, bo 4K niecałe raptem nawinęły, zastanawiam się nad zmianą gum (kumpel mówi, że gumę to się używa tylko jeden raz, ale nie słucham - on tylko o jednym).
Tak czy inaczej - już teraz uważam, że seryjne Battlax'y to są do... przerobienia na doniczkę albo ochronę burty statku, bo trzymają się asfaltu, jak pijany ściany - ani pewnie, ani przewidywalnie.
Pewnie jest tak, że człowiek się przyzwyczaja do dobrego. W poprzednim Z1000 miałem Michelin Pilot Road 2 - pamiętam ze Z'lotu, że nie tylko ja - jedną z najlepszych opon dopasowanych do charakterystyki Zeta. To była zaje..zacna opona (wszędzie, no może z wyjątkiem toru). Co ciekawe Pilot Road 3 zbiera gorsze (!) opinie od 2-dwójek, więc - klik klik - sobie (albo se) wyszukałem Pilot Road "Zwei" w internecie (bo też na szczęście dostępne).
Z ciekawości zajrzałem jeszcze na angielskie forum SX, żeby z angolami się skonfrontować i... zaskoczenie.
Na Forum UK (Z1000SX) najczęstszy rozmiar na tył, to nie seryjny profil 190/50/17, lecz 190/55/17. Chwalą sobie stabilność, łatwość wchodzenia w zakręty oraz minimalnie wyższą prędkość maksymalną.
Jeśli mam rację, to jest to raczej profil dla ściga (opona jest trochę wyższa po środku), ale może to jest jakiś pomysł? Zmieścić się powinna.
Ktoś z Was próbował?
Dajcie znać, co sądzicie, zanim zrobię coś radośnie głupiego
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mAti
Aktywny
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RRS Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:23, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ja również się przymierzam do założenia 195/55 17 i jestem ciekaw czy ktoś ma jakieś doswiadczenie z taką oponką w zecie
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:44, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
miałem poprzednią 190/55 , ciężko zamknąć w normalnych warunkach dopiero na słowackich winklach dało rade, przez cały okres jazdy na tej gumie odniosłem pozytywne wrażenie , wydaję mi się że była większa przyczepność w złożeniu , przód jakby chciał spierdolić ale beż ciśnień, co do v-maxa nie zwracałem uwagi , w tym sezonie wróciłem do 190/50 i tak zostaję, kazdy z nas ma inne spostrzeżenia co do stylu jazdy itp. ja wybrałem serie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
belkot
Świeżak
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy
|
Wysłany: Wto 13:48, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
mali japonczycy to takie sprytne ludki. Jak wymysili ze do zeta ma byc profil 50 to tak ma byc. Osobiscie jezdzilem i na 55 i na 50 i roznicy nie widze. Roznice czuc tylko w modelu opony. Mi bardzo przypadla do gustu dunlop sportmax.
|
|
Powrót do góry |
|
|
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:28, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
różnicy nie widać ale jest taka jak Krzychu napisał mam taką naciągniętą w zx6r i po to robimy takie zmiany
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:27, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm Dopiero pękło "3 koła" na liczniku Ale jestem za serią
Jednak mam w planie takie
BRIDGESTONE BATTLAX S 020
Pozdrawiam pitrak
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Wto 18:28, 12 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEPKOSKY
Znajomy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:57, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Co prawda u mnie niedawno na tyle wylądował kolejny Dunlop Qualifier, ale podejrzewam że przy torowym używaniu długo się nie utrzyma, i na początek następnego sezonu na felgi ląduje para Bridgestonów eS-20stek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 15:33, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja założyłem ostatnio potorówke 55 i odczułem dwie rzeczy: pierwsza że moto łatwiej wchodzi w zakręty, a drugie to że jest trochę wyżej co odczuwam bo do wysokich nie należę
|
|
Powrót do góry |
|
|
belkot
Świeżak
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy
|
Wysłany: Śro 15:38, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ze wyzsza to jasne. Dokladnie o 2,159 cm. Co do latwosci wchodzenia w winkle to opony torowe tak maja...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Keryn
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:46, 21 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
To mam teraz trochę mam szerszą perspektywę.
Dylemat pozostaje.
Chyba jednak seria (190/50) - Michelin Pilot Road 2.
Tego tamtego, dzięki wszystkim za opinie i w ogóle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lubon
Bywalec
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice - łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:20, 24 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
to ja może dorzucę coś od siebie nie rozpatrywałem nigdy wyższej niż podawał producent - mówicie że wyższa to łatwiejsze składanie a jak to się ma do tego że opony o tym samym rozmiarze i na feldze o tym samym rozmiarze założone rozkładają się na feldze na rożną szerokość (czasem 10 mm mniej czasem więcej)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|