Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Profil opony: 190/50/17 czy 190/55/17...??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keryn
Bywalec



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:43, 11 Cze 2012    Temat postu: Profil opony: 190/50/17 czy 190/55/17...??
Czołem!

Taką mam zagwostkę (czyli inaczej: rozterkę, tylko bardziej głowa boli):

Pomimo tego, że seryjne jeszcze w niezłym stanie, bo 4K niecałe raptem nawinęły, zastanawiam się nad zmianą gum (kumpel mówi, że gumę to się używa tylko jeden raz, ale nie słucham - on tylko o jednym).

Tak czy inaczej - już teraz uważam, że seryjne Battlax'y to są do... Embarassed przerobienia na doniczkę albo ochronę burty statku, bo trzymają się asfaltu, jak pijany ściany - ani pewnie, ani przewidywalnie.

Pewnie jest tak, że człowiek się przyzwyczaja do dobrego. W poprzednim Z1000 miałem Michelin Pilot Road 2 - pamiętam ze Z'lotu, że nie tylko ja - jedną z najlepszych opon dopasowanych do charakterystyki Zeta. To była zaje..zacna opona (wszędzie, no może z wyjątkiem toru). Co ciekawe Pilot Road 3 zbiera gorsze (!) opinie od 2-dwójek, więc - klik klik - sobie (albo se) wyszukałem Pilot Road "Zwei" w internecie (bo też na szczęście dostępne).

Z ciekawości zajrzałem jeszcze na angielskie forum SX, żeby z angolami się skonfrontować i... zaskoczenie.

Na Forum UK (Z1000SX) najczęstszy rozmiar na tył, to nie seryjny profil 190/50/17, lecz 190/55/17. Chwalą sobie stabilność, łatwość wchodzenia w zakręty oraz minimalnie wyższą prędkość maksymalną.

Jeśli mam rację, to jest to raczej profil dla ściga (opona jest trochę wyższa po środku), ale może to jest jakiś pomysł? Zmieścić się powinna.

Ktoś z Was próbował?
Dajcie znać, co sądzicie, zanim zrobię coś radośnie głupiego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mAti
Aktywny



Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RRS
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:23, 12 Cze 2012    Temat postu:
ja również się przymierzam do założenia 195/55 17 i jestem ciekaw czy ktoś ma jakieś doswiadczenie z taką oponką w zecie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:44, 12 Cze 2012    Temat postu:
miałem poprzednią 190/55 , ciężko zamknąć w normalnych warunkach dopiero na słowackich winklach dało rade, przez cały okres jazdy na tej gumie odniosłem pozytywne wrażenie , wydaję mi się że była większa przyczepność w złożeniu , przód jakby chciał spierdolić ale beż ciśnień, co do v-maxa nie zwracałem uwagi , w tym sezonie wróciłem do 190/50 i tak zostaję, kazdy z nas ma inne spostrzeżenia co do stylu jazdy itp. ja wybrałem serie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
belkot
Świeżak



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy

PostWysłany: Wto 13:48, 12 Cze 2012    Temat postu:
mali japonczycy to takie sprytne ludki. Jak wymysili ze do zeta ma byc profil 50 to tak ma byc. Osobiscie jezdzilem i na 55 i na 50 i roznicy nie widze. Roznice czuc tylko w modelu opony. Mi bardzo przypadla do gustu dunlop sportmax.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
waski-11
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:28, 12 Cze 2012    Temat postu:
różnicy nie widać ale jest taka jak Krzychu napisał mam taką naciągniętą w zx6r i po to robimy takie zmiany
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:27, 12 Cze 2012    Temat postu:
Sad Hmm Sad Dopiero pękło "3 koła" na liczniku Wink Ale jestem za serią Wink



Jednak mam w planie takie Wink

BRIDGESTONE BATTLAX S 020


Very Happy Pozdrawiam pitrak Wink


Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Wto 18:28, 12 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SEPKOSKY
Znajomy



Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:57, 12 Cze 2012    Temat postu:
Co prawda u mnie niedawno na tyle wylądował kolejny Dunlop Qualifier, ale podejrzewam że przy torowym używaniu długo się nie utrzyma, i na początek następnego sezonu na felgi ląduje para Bridgestonów eS-20stek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 15:33, 13 Cze 2012    Temat postu:
Ja założyłem ostatnio potorówke 55 i odczułem dwie rzeczy: pierwsza że moto łatwiej wchodzi w zakręty, a drugie to że jest trochę wyżej co odczuwam bo do wysokich nie należę Smile
Powrót do góry
belkot
Świeżak



Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miasto swietej wiezy

PostWysłany: Śro 15:38, 13 Cze 2012    Temat postu:
Ze wyzsza to jasne. Dokladnie o 2,159 cm. Co do latwosci wchodzenia w winkle to opony torowe tak maja...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Keryn
Bywalec



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:46, 21 Cze 2012    Temat postu:
To mam teraz trochę mam szerszą perspektywę.

Dylemat pozostaje.
Chyba jednak seria (190/50) - Michelin Pilot Road 2.

Tego tamtego, dzięki wszystkim za opinie i w ogóle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lubon
Bywalec



Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice - łódzkie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:20, 24 Cze 2012    Temat postu:
to ja może dorzucę coś od siebie nie rozpatrywałem nigdy wyższej niż podawał producent - mówicie że wyższa to łatwiejsze składanie a jak to się ma do tego że opony o tym samym rozmiarze i na feldze o tym samym rozmiarze założone rozkładają się na feldze na rożną szerokość (czasem 10 mm mniej czasem więcej)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Tuning / Akcesoria - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin