Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:21, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Właściwie to temat jest o przednim zawieszeniu.
Jedyną rzeczą mającą wpływ na prowadzenie, to podniesienie tyłu (czytałem przynajmniej dwa artykuły, w których osoby testujące polecały nieznaczne podniesienie tylnego zawieszenia). Czy zet będzie lepiej składał się w zakręty? Sam nie wiem.
Reszta przeróbki ma na celu zmianę wyglądu zeta.
Kombinowałem nad tym od dawna i w końcu udało się - monowahacz od VFR 800 zamontowany, stąd opisywane niezbyt małe koszty i ogromna ilość włożonej pracy. Aby to wszystko idealnie zgrać trzeba było rozwiązać wiele spraw pozornie nie do przeskoczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Ulaaa
Stary wyga
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:33, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mariusz podziwiam Cię
A czy obniżenie zawieszenia ma wpływ na jazdę ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:09, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mariusz, to mnie zaskoczyłeś, wrzucisz jakieś fotki? Teraz wysokość Zeta jest podniesiona czy pozostawiłeś taką samą? Bo domyślam się że można ją dość łatwo regulować zmieniając długość tie-rods (kurcze nie pamiętam polskiej nazwy - pomocy) Czy jak to wygląda?
Co z przednim kołem? Zostawiłeś seryjne? Bo z tyłu domyślam się że jest od VFR.
Podziwiam Twoją pracę.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:57, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ulaaa napisał: | A czy obniżenie zawieszenia ma wpływ na jazdę ? |
Myślę, że różnica będzie nieznaczna, przy normalnym użytkowaniu raczej nie do zauważenia.
Ale jest jeszcze sposób aby geometria zeta pozostała na poziomie zbliżonym do stanu przed obniżeniem.
Należało by sprawdzić czy można wsunąć lagi nieco głębiej w półki. Jeśli jest zapas prześwitu między błotnikiem a lampą, to chyba da się to zrobić. Poza tym będzie to kolejny centymetr lub dwa obniżenia motocykla.
gandi napisał: | tie-rods (kurcze nie pamiętam polskiej nazwy - pomocy) Czy jak to wygląda? |
Też nie znam polskiej nazwy, chodzi o te elementy
[link widoczny dla zalogowanych]
W przypadku zastosowania wahacza VFR koniecznością było dorobienie nowych. Oryginalne miały jeden otwór zbyt dużej średnicy, a ponadto były zbyt długie (tył zeta można unieść stosując łączniki krótsze od oryginalnych). Koło tylne jest od VFR800, przednie oryginał od z1000. I na razie tak zostanie chociaż jeszcze kilka pomysłów w tym temacie mam.
Foty - może dopiero jak polakieruję koła i cały motocykl, tymczasem mogę jeszcze coś opisać.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ulaaa
Stary wyga
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:14, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
ooo ja właśnie mam coś podobnego jak na zdjęciu.
Mariuszu to teraz nie będziesz miał żadnego problemu z myciem felg ihihih
Ostatnio zmieniony przez Ulaaa dnia Pią 20:16, 19 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:14, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mariusz, w takim razie gratuluje - kawał dobrej roboty. Powiem szczerze że bardziej interesuje mnie przekładka przedniego zawieszenia, mam nadzieję że jak dojdzie wszystko do skutku to będę mógł liczyć na Twoje fachowe rady i zrobię jakąś fotorelację.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:53, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
gandi napisał: | mam nadzieję że jak dojdzie wszystko do skutku to będę mógł liczyć na Twoje fachowe rady |
Możesz na mnie liczyć, na pewno będę śledził temat.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|