Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vale_46
Bywalec
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:09, 27 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
AdamFilip napisał: | Chłopaki potrzebna pomoc Może ktoś coś takiego robił, chodzi mi o to czy wydech Akrapovic ma elementy z tytanu czy normalne, mam wydech krótki i chcę uciąć i dospawać końcówkę dokładnie tak samo jak na obrazku, bo mam krótkiego z rurą dolotową od innego modelu, a jeśli to tytan to nie mam gdzie tego zrobić chcę uciąć dolot i dospawać taką tuleję i uszy do sprężyn. Chodzi mi o te dwa elementy zaznaczone na żółto
http://www.z1000.fora.pl/images/galleries/171192080759ea00ce410d6-507854-wm.jpg |
Spawanie tytanu to ciężki temat... Akrapovic to robi w komorach z Argonem bo cała strefa nagrzana powyżej 400stopni musi być osłonięta przed wpływem gazów z powietrza. Niestety traci własności i pęka w kontakcie z tlenem, azotem, wodorem... Spaw musi być błyszcząco-srebrzysty. Jeśli jest zółto-niebieski...to już słabo... może pękać... Szlifiera bez chłodzenia również może zdemolować własności tego materiału.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Bebok
Świeżak
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:34, 28 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Spoko, ale wywalenie drugich zaworów przepustnicy ma sens tylko przy pełnym przelocie i nowej mapie. Dlatego większość tego nie zrobi. Ja w KTMie będę się za to brał, ale najpierw nowy airbox
mixalinus, jakiej wtyczki/interfejsu używasz do podpięcia Kawy do kompa? Chyba droższa zabawa to jest, tak gdzieś czytałem. W Kacie mam ten plus, że dorobiłem tylko wtyczkę (20zł) a interfejs miałem od auta (Alfa), no i program jest darmowy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mixalixus
Bywalec
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Częstochowy Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:10, 29 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Ja musiałem dokupić kabelek do commandera bo nie było w zestawie, koszt oryginalnego jest spory dlatego udałem się do media i kupiłem za 15zł Nie wiem jak wygląda sprawa połączenia się z kompem bez PC
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macjan
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:37, 02 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Widzę, że każdy akcesoryjne zakłada, a ja zostałem przy oryginale. Kupiłem za 250 oryginalne z z1000 03-06, dwie godziny roboty i wydechy założone do modelu 07-09. Cztery db-killery dorobione, wyciągam dwa i zabójca. Każdy pyta co to za wydech, a motocykliści na światłach to się odwracają jak dojeżdżam
Niestety nie mam dobrego mikrofonu i tylko z odpalenia filmik. Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=_GZ3k6u-PHU
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 130
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:19, 05 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Stało się
Pucha poszła się j...ć
Przy okazji porada dla tych co będą ciąć -jak widać na zdjęciach 4 i 5 katalizator zaczyna się w miejscu cięcia i można się zdziwić, że pucha nie odpada
Ja nakleiłem sobie taśmę malarską by równo obciąć, ale zacząłem nie z tej strony taśmy bywa jak piwko przy robocie ale na szczęście się w porę skapowałem i nacięcie nie ma znaczenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dźwięki nagrywane telefonem:
https://www.youtube.com/watch?v=TM6LzMyrE58&feature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez jackas dnia Wto 16:29, 05 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:10, 06 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Bardzo fajnie opisane z innego forum motocyklowego.
Tlumnik jak i caly uklad wydechowy sluzy nie tylko do tlumienia halasu ale tez do zwalniania przelotu spalin co prowadzi do zwiekszenia mocy w dolnym zakresie obrotow do czego stosuje sie tez zawory na ruze wydechowej. Po wymianie tlumnika powinno sie go zmapowac
--- Post updated ---
Zeby sie nie wysilac tu gosc troche opisal: Bardzo wielu, zwłaszcza niedoświadczonych technicznie motocyklistów zakłada tłumiki przelotowe w celu zwiększenia mocy swojego motocykla. Niestety bardzo często tracą moc, a do tego psują sobie silniki, których naprawa może by bardzo kosztowna.
Ile razy słyszymy od znajomych ''Założyłem przelot i jaki teraz sprzęt jest mocny''. Po pierwsze należy zwróci uwagę, że większa ilość decybeli wydobywających się z tłumika nie jest metodą bezpośrednią mierzenia mocy. Byc może mieliśmy niebywałe szczęście, że nasz motocykl wykrzesał z siebie kilka dodatkowych koników, ale najczęściej koniki poszły sobie siną w dal. Przyczyną tego stanu rzeczy jest prędkość wylotowa spalin z cylindra i ciśnienie jakie się generuje za zaworem wylotowym, ale od początku.
Kiedy spojrzymy na proces spalania w silniku czterosuwowym okaże się, że nie jest tak jak większość myśli:
1. otwarcie zaworu dolotowego
2. suw ssania i zasysanie mieszanki paliwowo powietrznej
3. zamkniecie zaworu i sprężanie
4. iskra i zapalenie się mieszanki
5. ciśnienie działające na tłok pcha go dolne martwe położenie
6. otwiera się zawór wylotowy
7. tłok poruszający się ku górnemu martwemu położeniu wypycha spaliny
8. zamyka się zawór wylotowy
9. zaczynamy wszystko od początku.
Gdyby tak było moglibyśmy zakłada sobie przelotówki, puszki po piwie albo jeździć bez tłumika i byłoby dobrze. Niestety w rzeczywistości kiedy zawór wylotowy jest otwarty tuż przed jego zamknięciem otwiera się zawór dolotowy. W tym momencie następuje przepłukanie cylindra. Wpadająca do cylindra mieszanka paliwowo powietrzna wypycha dodatkowo resztę spalin aby w nowym procesie było ich jak najmniej.
Tutaj jest zgryz dla inżynierów, którzy starają się tak dopracować czas otwierania i zamykania zaworów aby całe spaliny opuściły cylinder i zostały w 100% zastąpione przez świeżą, energetyczną mieszankę, dającą nam to co lubimy najbardziej: moc.
Podczas wyliczania tego czasu (czyli de fakto faz rozrządu) bierze się wszystko pod uwagę: pojemność, prędkość tłoka, ciśnienie powietrza, ..., i prędkość wylotową gazów z cylindra.
Oznacza to, że nasze seryjne tłumiki stawiają spalinom ściśle określony opór. W nowoczesnych sport bikach ten opór jest regulowany w zależności od obciążenia silnika i jego prędkości obrotowej, ale to jako ciekawostka.
My zakładając tłumik przelotowy niwelujemy prawie całkowicie opory spalin co ma katastrofalny skutek dla silnika. Spaliny uciekają za szybko, a przecież (zwłaszcza w silniku gaźnikowym) czas dostarczania mieszanki paliwowo-powietrznej jest taki sam. W tym momencie paliwo wpadnie do cylindra, wypłucze go ze spalin, ucieknie przez zawór wylotowy, który dopiero się zamknie. Oczywiście nie całe paliwo ucieka lecz jego cześć, ale to już jest strata. Moc spada, moment spada a silnik ''zaczyna strzela w tłumik''.
Strata mocy jeszcze mogłaby być zrozumiana - no cóż, wolę mieć głośny motor kosztem mocy. Ok, ale należy wziąć od uwagę jedną małą rzecz. Ta cześć paliwa (mieszanki), która uciekła bardzo często spala się zaraz za zaworem, a ponieważ paliwo wybucha możemy zrobić motocyklowi kuku. Niestety jest jeszcze gorzej. Paliwo które ucieka potrafi się zapalić choćby o nagar na zaworze i zamienia się w palnik, który po troszku przepala nasze zawory i gniazda zaworowe. Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć ile kosztuje naprawa gniazd zaworowych.
Jeśli już nie możemy powstrzyma się od zmiany tłumika to musimy zrobi kilka rzeczy:
1. Wykonać to w specjalizowanych zakładach z dobrą opinią, a nie u pana Czesia, którego doświadczenie motocyklowe kończy się na MZ ETZ 251
2. Kupować tłumiki dedykowane do danego silnika znanych firm, a nie kupować na aukcjach przeloty firmy Megahałas
3. Pozmieniać dysze w gaźnikach i je wyregulować
Odnoście tych co myślą że "mam wtrysk to mnie problem nie dotyczy...". Byc może, jeśli jeździsz sprzętem o wtrysku wyposażonym w sondy i inne czujniki nie będzie z tym problemu - komputer sam dopasuje sobie czas wtrysku, skład mieszanki itd. Jeśli tego nie mamy (a większość nie ma) to wypadałoby zmienić sterowniki zarządzające wtryskiem. Te najtańsze wtryski nie myślą o możliwości automatycznej regulacji - mają za zadanie wtrysnąć odpowiednią ilość paliwa w zależności od prędkości obrotowej i położenia przepustnicy. Oczywiście efekt uciekania mieszanki może być zdecydowanie mniejszy, ale nie oznacza ze zniknie. Zawsze jednak należy zapytać się specjalisty a najlepiej wszystko pomierzyć na hamowni.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6235
Przeczytał: 93 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:02, 07 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
No i jak znam życie zaraz zacznie się "burza mózgów" oraz spory i tezy podparte lub też nie na doświadczeniach bikerów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ronin
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:40, 31 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem ori końcówki wydechu Z1000SX 2014 na Akrapovic. Jestem lekko zdziwiony iż wydech Akrapa pracuje na luzie podobnie jak seryjny..
Musi sie przepalić czy brakuje mu obciążenia jazda ?
Ostatnio zmieniony przez ronin dnia Sob 18:41, 31 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ahmed
Zaglądacz
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:42, 31 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Masz akrapa ori? DB killery w środku czy wyjęte?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ronin
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:48, 31 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Ahmed napisał: | Masz akrapa ori? DB killery w środku czy wyjęte? |
Akrap ori, dB kiler w środku ...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Bazyn
Świeżak
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ząbkowice Śl. Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:28, 01 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
No to po co ci akcesoryjny wydech ja zostawiasz db-kilery w środku
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ronin
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:49, 01 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Bazyn napisał: | No to po co ci akcesoryjny wydech ja zostawiasz db-kilery w środku  |
Dużo jeżdżę po Europie, pare razy koledzy mieli trzepanie przy kontroli przy lewych wydechach. Pytanie czy ten Akrap zmieni barwę dźwięku po jakimś czasie ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ahmed
Zaglądacz
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:26, 01 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Mam ten sam zestaw co Ty ale od początku jeżdżę bez db killerów wiec porównania nie mam. Bez db na wolnych obrotach chodzi głośno ale nie męcząco dla ucha. W trasie spokojnie można lecieć bez db na maxa i uszy nie bolą
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hoplita
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:06, 01 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Ja mam pełny system Akrapa i różnica z i bez dBkillera jest gigantyczna. Zarówno w głośności jak i w barwie. Mój z dBkillerem pracuje prawie jak na serii.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ronin
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:24, 02 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Hoplita napisał: | Ja mam pełny system Akrapa i różnica z i bez dBkillera jest gigantyczna. Zarówno w głośności jak i w barwie. Mój z dBkillerem pracuje prawie jak na serii. |
Ok. Wniosek jest prosty trzeba wywalić dB killera... inaczej szkoda kasy...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|