Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grochu
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk/Grudziądz Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:37, 21 Sie 2015 Temat postu: Tylne zawieszenie |
|
|
Witam,
Pytanko, czy ktoś ćwiczył może takie rozwiązanie (niekoniecznie w Z-ce):
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam 'problem' (na torze)- przy zejściu na kolano trę podnóżkiem, nie domykam przez to tylnej opony,zostaje minimalny ślad jeszcze nietkniętej gumy (190/55). Przód jest dokmnięty.
Pierwszy pomysł to podkręcić trochę sprężynę, dać komuś kto się zna na regulacji,,ale zapewne dużo tym nie uzyskam, druga opcja to właśnie taki zestaw. Zastanawiam się tylko:
a - czy to w moim przypadku pomoże
b - jak wpłynie na geometrię, teraz po ulicy jezdzi się bajka
Nie chcę zmieniać moto na sporta, za dobrze się śmiga na zetce, ale denerwujące jest takie ograniczenie sprzętowe..
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:58, 21 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
a ty masz zawias w oryginale ?
bo na 190/55 ciężko drzeć podnóżkami , no ale skoro masz juz takie doświadczenie to do zdarcia pozostaje tylko łokieć , ja Ci zazdroszczę pozostaje zmienić sety na regulowane , patrzyłeś za tym ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:03, 21 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
To inaczej - jakie masz ciśnienie w oponach?
|
|
Powrót do góry |
|
|
grochu
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk/Grudziądz Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:02, 21 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Heh dosw.na torze.. nie, zapewne bardziej jego brak niz nadmiar moze miec na to wplyw. Probuje kombinuje jak każdy
Zawias oryginalny. Może to kwestia regulacji, nie znam sie na tym i nie ruszałem tylu w ogole jeszcze.4lata juz w sumie..
Z cisnieniem juz kombinowalem od zalecanego 2.5 /2.9 w dół 2.2/ 2.4 (przod/ tyl). Jakie zalecasz?
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalkowal
Znajomy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 0:18, 22 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Wykrec srube z podnozkow i sprawa zalatwiona nie bedziesz tarl...
|
|
Powrót do góry |
|
|
grochu
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk/Grudziądz Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:20, 22 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Sruby juz dawno sie pozbylem
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:33, 22 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Na tor spuszczam do 1,7/2,0.
|
|
Powrót do góry |
|
|
grochu
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk/Grudziądz Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:49, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
No to ja nadal jestem za wysoko z 2,2 / 2,4 . Dzięki, spróbuję następnym razem ale to już raczej nie pszczółki (tu w sumie jeszcze nie przycierałem,,tylko w bydzi).
Pytanie jednak wciąż aktualne- czy ktoś próbował tego wynalazku z linku?
Jakieś sugestie co może się 'popsuć' w zachowaniu moto ?
Osobiście jestem przeciwny w ingerencje oryginalnego rozwiązania ale zaciekawił mnie ten patent
|
|
Powrót do góry |
|
|
e3dx
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:06, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Zmienia się geometria moto. Pomyśl lepiej na czymś takim :
[link widoczny dla zalogowanych]
Odkręcasz gaz w zakręcie ? :>
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ivor
Świeżak
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:07, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Przyśpieszanie motocykla powinno odbywać się w szczycie zakrętu
|
|
Powrót do góry |
|
|
e3dx
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:06, 24 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Według "przyśpieszenia" Keith Code najszybciej kiedy się da
|
|
Powrót do góry |
|
|
ULOK
Świeżak
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LOP/LUB Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:55, 24 Sie 2015 Temat postu: Re: Tylne zawieszenie |
|
|
grochu napisał: |
Mam 'problem' (na torze)- przy zejściu na kolano trę podnóżkiem, nie domykam przez to tylnej opony,zostaje minimalny ślad jeszcze nietkniętej gumy (190/55). Przód jest dokmnięty.
denerwujące jest takie ograniczenie sprzętowe.. |
Kolego to nie jest problem sprzętowy tylko zła pozycja na motocyklu jaki i zły tor jazdy.Przetestowane osobiście na moim przykładzie.Zmiana techniki jazdy oraz pozycji na moto i opony pozamykane....ćwiczyć ,ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.Niech ktoś kto się zna w temacie popatrzy jak śmigasz i ewentualne błedy Ci pokaze
|
|
Powrót do góry |
|
|
grochu
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk/Grudziądz Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:15, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
@Ulok
Rozumiem że u Ciebie też podnóżek się ścierał ale opone 190 zamykałeś czy inną? (u mnie ze 180 nie było problemu) Jesli tak to faktycznie coś w tym może być, Rossi to ja nie jestem
@e3dx
Dzięki ale nie za bardzo czuję jak to zastosować - to jest do amora czy samego podnóżka ? masz jakiś opis?
PS
Tak , z gazem kombinuję, Twist of the wrist pana Keitha przerobione mam, bez tego bym się nie ośmielił zarzucać Wam tematu
Także film i kniga przerobione, ale to teoria i w praktyce sam wdrażam więc błędy mogą być, a raczej są na pewno ale czy prowadzą do opisanej sytuacji..no nic w wkrótce kolejna sesja może coś ktoś podpowie.
Dzięki za zainteresowanie.
Ostatnio zmieniony przez grochu dnia Wto 14:25, 25 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
e3dx
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:19, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Podnóżka. Nie baw się sam zawieszeniem ( w sensie podnoszenie), bo ktoś nad tym siedział. Pamiętam jak ja w hornecie dokładałem do tego oponę na profil 60 (np.180/60 czy 190/60) naprawdę można było zauważyć różnicę. Wydaje mi się, że robisz coś źle (skoro guma pozostaje niedomknięta). W zetcie powinieneś pierwsze zamknąć gumę. Dobra praca gazem myślę, że będzie kluczem (chociaż na jakiś czas).
Ustawiałeś zawieszenie ? Sprawdź na którym ząbku masz. postaraj się ustawić SAGA : [link widoczny dla zalogowanych] .
|
|
Powrót do góry |
|
|
grochu
Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk/Grudziądz Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:30, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za link, z tym grzebaniem w oryginale to prawda, zostawiam jako ostateczność.
Spróbuję w weekend z tylnim zawiasem bo go nie ruszałem jeszcze, przedni już regulowałem i faktycznie było lepiej. Nie mam tylko klucza 'hakowego'(?) do sprężyny..
|
|
Powrót do góry |
|
|
|