Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hydraulikk3
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:10, 12 Cze 2012 Temat postu: wymiana napędu |
|
|
Witam
Tak wiem , temat często poruszany , wydaje mi się ,że przeczytałem wszystkie posty jakie powstały na temat wymiany napędu na tym forum.
Przymierzam się do wymiany zestawu napędowego do dużego Zeta , nie chcę na razie kombinować z niestandardowymi zębatkami itd.
Proszę o rade bo gubię się w tych wszystkich oznaczeniach ...
czy lepiej kupić wariant podstawowy
np:
Zestaw napędowy do Kawasaki Z1000 03-06 (łańcuch D.I.D O-ring wzmocniony, zębatki JT Sprockets)
czy lepiej dopłacić 200 - 300 zł i zakupić :
np:
Zestaw napędowy do Kawasaki Z1000 03-06 (łańcuch D.I.D X2-ring hiper wzmocniony, zębatki Sunstar)
Napiszcie czy różnica pomiędzy tymi produktami jest rzeczywiście odczuwalna jeśli tak to jak ?
Problem nie polega na dopłacie tylko czy rzeczywiście droższy produkt ma w tej sytuacji sens ?
Jeżdżę praktycznie tylko po mieście , średnio ok .800 - 900 km na miesiąc .
Zet ma 34 tyś km przebiegu , nie mam pojęcia ile przejechał na obecnym napędzie . Wiem, po konsultacji z mechanikiem , że powoli zbliża się czas na wymianę .
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mAti
Aktywny
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: RRS Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:58, 12 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ja we wczesniejszej kawie wymieniłem napęd na D.I.D super wzmocniony(złoty) + zebatki JT przelatałem 21tyś kilometrów w tym po paru tysiącach od wymiany jak sie ułożył to podregulowałem naciąg po za tym czyszczenie i smarowanie rzecz jasna żadnych śladów zużycia i jeszcze długo posłuży nowemu nabywcy-wiec polecam
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:09, 13 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego problem jest jeden, każdy łańcuch jest wyilczony wedle specyfikacji materiałów na niego użytych i jakośći jego wykonania na odpowiednią ilość koników (czytaj-MOC MOTOCYKLA), jednakże zazwyczaj zapominamy iż wyliczenie zakłada również konkretny momęt obrotowy danego jednośladu. Główną przyczyną nadmiernego zużycia się zestawu napędowego jest złe spasowanie materału zębatek do łańcucha, brak odpowiedniej konserwacji napędu oraz dobranie zbyt delikatnego zestawu do motocykla.
Z doświadczenia wiem iz w większości przypadków opisana moc którą ma wytrzymywać łańcuch jest zawyżana dlatego też zawsze kupuje łancuch o dużo większych parametrach wytrzymałości niż wegług producenta zestawu napędowego.
Prosto to opisując moje doświadczenie mówi mi iż:
W zecie nie sprawdzą ci się zębatki aluminiowe.
W zecie mimo nie wielkiej mocy ale za to sporym momecie nie sprawdzi sie łańcuch wzmocniony.
Proponuje kupiś hiperwzmocniony + zębatki stalowe jeśli chodzi o producenta to chyba bez znaczenia
Ps powyższe założenia zakładają iż chcemy raz na jakiś czas tym motocyklem zaszaleć i np strzelić ze sprzęgła, przy spokojnej jeździe różnicę między hiperwzmocnionym a wzmocnionym odczujemy jedynie w ilości km. które na zestawie będzie można przejechać. jednakże w spokojną jazdę zetem raczej nie wierzę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|