Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
latz
Świeżak
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:37, 16 Lis 2010 Temat postu: Asymetryczna lampa w KAWIE Z 750 |
|
|
Czy orientuje się ktoś, jak przerobić przednią lampę w Kawie z 750 2008, aby światła mijania świeciły symetrycznie, a drogowe również włączały się oba? Zdaję sobie sprawę, że to patent, a nie chcąc czegoś zepsuc wolę poradzić się praktyków.
Dzięki,
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:46, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Temat był już poruszany. Lampy w zecie nie da się przerobić, za układ świateł odpowiadają odbłyśniki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
latz
Świeżak
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:57, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
a co mają odbłyśniki wspólnego z elektryką? Sądziłem, że to kwestia gniazd i przekaźnika.
Ostatnio zmieniony przez latz dnia Śro 21:57, 17 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:55, 17 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
latz napisał: | a co mają odbłyśniki wspólnego z elektryką? Sądziłem, że to kwestia gniazd i przekaźnika. |
w kloszu masz dwie żarówki H7 które jak powszechnie wiadomo są żarówkami jedno włókowymi, dlatego to kwestia odbłyśnika(jak pisal Mariusz), jak chcesz żeby dwie paliły to jeździj cały czas na długich, chyba ze da rade to przerobić jakoś "przekażnikiem"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:08, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Przede wszystkim Zety maja jedno swiatlo mijania i jedno swiatlo drogowe. Moze tu znajdziesz to co ci potrzeba :
[link widoczny dla zalogowanych] w ktoryms dziale jest przerobka lamp do sciagniecia
Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Czw 20:09, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:23, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
ale ta przeróbka powoduje ze pali sie mijania i długie, tak jak by miał cały czas długie włączone, co w dzień nie stanowi problemu, ale jak w nocy kierowca ciężarówki z naprzeciwka, wkurzony tez mu zapali długie to ... kicha ogólnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:26, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
jabloniec napisał: | ale ta przeróbka powoduje ze pali sie mijania i długie, tak jak by miał cały czas długie włączone, co w dzień nie stanowi problemu, ale jak w nocy kierowca ciężarówki z naprzeciwka, wkurzony tez mu zapali długie to ... kicha ogólnie. |
No niestety masz rację kicha
Zastanawiam się jaki efekt dała by wymiana żarówki światła drogowego na H4. W takiej żarówce żarnik światła mijania ma swoją przysłonkę. Mimo odbłyśnika od światła drogowego, snop światła wytwarzany przez żarówkę H4 powinien bardziej przypominać światło mijania, ciekawe jak by to świeciło
Jest jeszcze jeden sposób wymagający ogromnej "rzeźby". Przeróbka polega na montażu dwóch kompletnych lamp soczewkowych w obudowie reflektora zeta.
|
|
Powrót do góry |
|
|
latz
Świeżak
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trójmiasto Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:23, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
OK. To, że Z-ety mają jedno drogowe a drugie mijania to wiem. Wiem również, że zależy to od rodzaju żarówek i sposobu podawania napięcia. Zastanawiałem się tylko czy ktoś na forum ma jakiś sprawdzony patent na zmianę oprawy i doprowadzenia napięcia w sposób taki, że by w obydwu ślepiach można było używać świateł mijania i drogowych.
p.s. dalej twierdzę, że nie ma to nic wspólnego z odbłyśnikiem , a jeśli tak nie jest to niech to ktoś wyjaśni.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|