Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sarar
Świeżak
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:27, 08 Lut 2011 Temat postu: Klamki Womet Tech - problem z montażem |
|
|
Sprawiłem sobie ostatnio klamki Womet Tech do małego Zeta (2005r). Z montażem nie poszło już tak łatwo. Wiem, że sporo osób zmieniało klamki w swoich sprzętach więc może ktoś pomoże.
O ile z klamką hamulca nie było najmniejszego problemu - pasuje jak ulał. To klamka sprzęgła jakby nie do końca była od tego modelu.
Założyłem klamkę sprzęgła na tulejkę, wsadziłem to w obejmę i lipa. Po skręceniu tego wszystkiego klamka jest bardzo blisko manetki i linka jest delikatnie pod skosem więc może się pewnie z czasem przecierać, poza tym ciężko się operuje sprzęgłem jak jest w odległości 2 cm od manetki.
Klamka jest na samej 'górze' tulejki, mimo to nie wchodzi w tą wnękę gdzie była oryginalna klamka i nie da jej się tam w żaden sposób wcisnąć.
Ma ktoś patent jak to zrobić? Fotki z zamontowanymi akcesoryjnymi klamkami będą mile widziane.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:39, 09 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Sarar zrób fotki bo moja wyobraźnia nie może sobie poradzić z Twoim opisem ! z fotami na pewno coś poradzimy!
|
|
Powrót do góry |
|
|
sarar
Świeżak
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:22, 09 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Po kolejnym podejściu do klamki sprzęgła raczej nie da się tego założyć do Z750 z 2005r. Klamka Womet Tech, odpowiednik Pazzo - ma nawet ten sam kod - K-828.
W tej sytuacji nie pozostaje nic innego jak kupić obejmę sprzęgła od ZX6R/ZX9R/ZX10R/Z1000/Z750. Gdzie to można dostać?
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Czw 1:12, 10 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
zrób zdjęcie, bo ja też nie kumam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:14, 10 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Klamki od Z1000 i Z750 różnią się zdecydowanie. Ja postaram się wrzucić fotki klamki do Z1000.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:39, 11 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Sarar - podstawy klamek różnią się zdecydowanie W Z 750 i Z1000 myślę , że takie kupiłeś . Musisz poszukać innej podstawy . A oprócz tego przy montażu klamki trzeba skrócić i troszkę zmniejszyć średnicę tulejki mosiężnej która przechodzi przez klamkę :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
sarar
Świeżak
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:33, 11 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Podstawa klamki sprzęgła w Z750 i Z1000 różni się znacznie, jednak w katalogu Womet Tech masz tą samą klamkę do Z750 (2004-2006) i tą samą do Z1000. Nic to - podstawa klamki już zamówiona.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:44, 11 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
kjezz napisał: | Sarar - podstawy klamek różnią się zdecydowanie W Z 750 i Z1000 myślę , że takie kupiłeś . Musisz poszukać innej podstawy . A oprócz tego przy montażu klamki trzeba skrócić i troszkę zmniejszyć średnicę tulejki mosiężnej która przechodzi przez klamkę :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Kjezz czy ta śruba:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwróćcie uwagę na śrubę! wszyscy taką macie ? byłem kiedyś w jednym serwisie w Krakowie to gość powiedział mi że to nieseryjna śrubka i pewnie coś było robione przy klamkach, pospinałem się a tu widzę na fotach taka sama jak u mnie. Macie podobne śruby czy taka samą jak od hamulca czyli z okrągłym łepkiem z gwintem na śrubokręt płaski ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:35, 11 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Może raz na zawsze uda się rozwiązać problem nie pasujących klamek akcesoryjnych Zrobiłem fotki klamki sprzęgła od Z1000, strzałka czerwona wymiar 15,8.
Zieloną strzałką zaznaczyłem małą niedoróbkę klamek z Wometu, jest to niewielki (zadzior) a może brak obróbki konkretnego miejsca, w każdym razie proponuję zajrzeć w to miejsce i w razie potrzeby podpiłować małym okrągłym pilniczkiem.Wyjaśnię jeszcze o co chodzi problem widać dopiero po całkowitym wciśnięciu sprzęgła. W zaznaczonym miejscu klamka załamuje linkę, gdybym tego nie podpiłował linka długo by nie pociągnęła. Piszcie czy u was problem występuje.
I jeszcze mój sposób na łożyskowanie klamki zamiast pięciu łożysk mających w sumie 15mm ja zastosowałem cztery łożyska i dwie podkładki dorobione tak, aby całość miała 16mm i ciasno wchodziła w mocowanie klamki. Zaletą jest to, że mogę cały pakiet łożysk solidnie ścisnąć śrubą przez co udało się znacznie ograniczyć ruch klamki góra-dół.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze jedna sprawa. Czy u was też występuje ten problem. Przy takim samym ustawieniu regulatora położenia, klamka hamulca jest około 1cm bliżej rączki niż klamka sprzęgła. Właściwie, to już wysłałem mocowanie klamki hamulca do Wometu i po niedzieli mam nadzieję uzyskać odpowiedź, ale zastanawiam się czy to tylko ja miałem pecha i omyłkowo dostałem inne mocowanie, czy wszystkie klamki hamulca do Zetów są tak produkowane.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. tomo, gościowi w serwisie musiało się pomylić z klamką hamulca. Tam jest grubsza śrubka z łebkiem na śrubokręt, zety przy sprzęgle oryginalnie mają zwykłe śruby z łbem sześciokątnym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:18, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Klamka hamulca u mnie też jest o ok.10mm bliżej rączki , natomiast nie stwierdziłam , aby linka od sprzęgła ocierała o powierzchnie wew. klamki
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:52, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem też wspomnieć, że jest mały problemik. Otóż w najniższym ustawieniu klamki tzn. ten dinks ustawiam na jedynce i mam dodatkowe wyposażenie: podczas zmiany biegów a dokładniej gdy dociskam do końca klamkę sprzęgła włączają mi się długie!
Klamka nie styka się z przyciskiem dopiero od 4 poziomu ustawienia klamki
Poniżej fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
To w ramach ciekawostki
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:10, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
To przekręć Klamkę lub obudowę ssania
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:34, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Po cóż te nerwy ? widać koleżanka nie zrozumiała, to tak w ramach żartu po pierwszym montażu tak wyszło
Ehhhh
|
|
Powrót do góry |
|
|
|