Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:07, 23 Sty 2011 Temat postu: Prawie Z750 R |
|
|
Witam !!!
Obiecałem zdać relację z modyfikacji zawieszenia przód Z750 r.2005
Więc po kolei :
Stojak! - własna produkcja - wykorzystałem rurkę spinającą ramę
Graty - lagi , półki,zaciski przód i tył,ośka,tarcze, amorek tył - Z1000 r.2004
Materiały - łożyska --6905 NSK 4szt.
Ośka w kole z 750 ma średnicę 20mm a w z1000 25mm wię były dwie możliwości
1.zastąpić orginalne łożyska innymi o średnicy zewnętrznej 42mm i wew.25mm
2.przetoczyć otwór w feldze na większy 47mm.pod łożyska 47x25x12
Wybrałem opcję 1. lecz owe łożyska mają nieznacznie mniejszą wytrzymałość statyczną i dynamiczną dlatego zastosowałem po dwa łożyska na stronę.
W wyniku zastosowania tego rozwiązania nie zostało miejsca na uszczelniacze , lecz w specyfikacji producenta łożysk mogą one pracować w warunkach "kontakt z wodą"
Konstrukcja łożysk pozwala też na parowanie łożysk bez przekładki między nimi .
Tulejka dystansowa między łożyskami jest takiej samej długości jak w orginale lecz o powiększonej średnicy - adekwatnie do w/w łożysk .
Tulejki dystansowe między lagami a felgą mogą pozostać z Z1000 lecz należy je skrócić o 6mm na dł.13mm
Ja wytoczyłem nowe z kwasówki
Tarcze hamulcowe ---- tu był mały problem orginały nie wyglądały dobrze w zacisku / przesunięcie w jedną stronę / oraz zbyt mała grubość , więc zabudowałem od Z 1000 / rewela!!!/
Wymiary półek górnej i dolnej pozwalają na bezinwazyjną przekładkę zawieszenia , wymiary łożysk główki ramy identyczne w obu modelach !!!.
No i oczywiście lakierek , proszek na górną pólkę , sety tył , stelaż .
Bym zapomniał stelaż czachy w jego dolnym mocowaniu należy troszkę wyprofilować pod śruby w pólce / bez majzla i młota h.j nie robota / + podkładki o średnicy 20 mm grubości 3mm i otworze fi 6.5 mm między gumki a pólkę
Amorek tył w całości z kopytem od starszego brata . Wyżej o ok.20mm.
Podziękowania dla Mariusza !!!
Cdn ......
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
filipek
Stary wyga
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:32, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Gratulacja za kawał naprawde dobrej roboty... widelec USD dodaje uroku maszynie
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:03, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego,czekam na finalne foty Twojego autorskiego moda!
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
czester
Stary wyga
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Danzing Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:15, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
większość części zapożyczyłeś z Z1000, czy nie warto było po prostu kupić LITRA
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:18, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
czester napisał: | większość części zapożyczyłeś z Z1000, czy nie warto było po prostu kupić LITRA |
Czester,to jest właśnie esencja modyfikacji....,ni to Z1000,ale udoskonalony/odje...ny Z750!
|
|
Powrót do góry |
|
|
czester
Stary wyga
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Danzing Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:27, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Proponuje Litra zmodyfikować (to jest modyfikacja) a nie z 750 zrobić 1000
ty modyfikujesz bardziej wizualnie
Pozdrawiam ABY DO WIOSNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:34, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
W zasadzie to jest kilka wersji tuningu....z wizualnym włącznie!
Kolega Kjezz przedstawił to "po swojemu" i będzie miał,prócz innej optyki,lepsze zawiasy oraz hamulce....i zapewne wielką satysfakcję,że poprawił po fabryce!
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:46, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego Czester - a kto powiedział , że nie będzie Litra > to dopiero będzie mod. 750>>>>> 1000 !!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:28, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Zajefajna relacja.Również czekam na finalne fotki.
Najważniejsze z tego wszystkiego jak to napisał mihoo to własna satysfakcja
Brawo za chęci i za zapał do pracy!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:32, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Gratuluje chęci i włożonej pracy. dawaj finalne foty
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 18:51, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
i to jest to. robisz ze sprzęta to co Ci się w głowie uroiło i nie słuchaj malkontentów
BTW właśnie takich fotorelacji brakuje na tym forum. Taka baza know-how jak u Adama Słodowego. Kawa na ławę ze zdjęciami jak np. coś naprawić. Troszkę jest pomocnych postów ale to by było fajne jakby skupić te relacje razem żeby się nie pogubiły na forum.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:25, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jestem pod wrażeniem! kawał dobrej roboty a jeszcze tyle przed Toba. Nie mogę doczekać się ostatniej fotki jak Twój moto będzie wyglądał po robocie;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
xede
Stary wyga
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:29, 24 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ogolnie mechanika to nie moja mocna strona ale jestem ciekaw koncowej relacji
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:33, 24 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Gratulacje, no bedzie fajny zonk w sezonie jak ludzie beda sie pytac co to Niby 1000 a jednak 750. Patrzac na takie foty marzy mi sie wlasny garaz, ocieplony i z dobrym wyposazeniem. Koniecznie zdaj relacje jak juz tym pojezdzisz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:48, 24 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Napiszę jak poskładam" do kupy " myślę , że uda się mi jeszcze cosik dokupić .W planach --- stalowy oplot , szyba kappa , klamki womet , uchwyt tył dla plecaczka {mamuśka orzekła ,że musi być!!!}, navi + uchwyt + 12V [gniazdo]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|