Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 10:27, 24 Wrz 2009 PRZENIESIONY Czw 13:49, 24 Wrz 2009 Temat postu: Szyba PUIG niededykowana (uniwersalna) do z750 '07 |
|
|
Witam.
Ostatnio sporo jezdzilem na swojej zetce i przy 300 km dziennie brak ochrony przed wiatrem cholernie dawal mi sie we znaki.
Problem z kupnem szyby polega na tym, ze zarowno kawasaki jak i PUIG sprzedaja szyby dedykowane bardzo charakterystyczne (duzo wyciec i ostrych załaman) ktore w dodatku sa przyciemniane i zaczynaja sie tuz nad reflektorami zaslaniajac zupelnie zegary. To oczywiscie kwestia gustu ale IMHO lampa z zegarami to najładniejszy element zetki i za wszelka cene nie chcialem ich zaslaniac.
Po wizycie na Wroclawskich bielanach u dystrybutora PUIG okazalo sie, ze po pierwsze mozna kupic szybke dedykowana zupelnie przezroczysta a po drugie mozna kupic model STREAM czyli szybe uniwersalna do moto bez okraglej przedniej lampy. Co prawda na stanie mieli tylko szybe lekko przyciemniona a mi do koncepcji bardziej pasowalaby calkiem przezroczysta ale przynajmniej byla 50 zl tansza od dedykowanej i do wziecia od reki. To ponownie kwestia gustu ale wizualnie moj zet podoba mi sie o niebo bardziej z ta szybka a dodatkowym bonusem jest mozliwosc dowolnej regulacji wysokosci oraz kata nachylenia szyby. To co widzicie jest pierwszym ustawieniem jakie mi przyszlo do glowy - koszt szybki 350 zl.
To co widzicie na zdjeciu kosztowalo 350 zl. Sami ocencie czy wizualnie pasuje lepiej od dedykowanego cholerstwa. Dedykowana szybe macie tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 13:54, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Ja już wspomniałeś to kwestia gustu. Mi osobiście do nowych 750 podobają się tylko i wyłącznie szyby mocowane do obudowy zegarów, wiąże się to wierceniem otworów ale wygląda pro i nie ma tych cholernych stelaży których nie znoszę
wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
swoją drogą bez szyby ciężko jak się przeleci 300km z prędkościami 120-150km\h to kark nap****dala niemiłosiernie, w dużym zecie niby jest szyba ale ona raczej zadaje lansu niż chroni przed czymkolwiek
Trzeba sobie zdawać sprawę że zety (oprócz Z750S) nadają się doskonale to terroryzowania miasta ale nie do turystyki
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:14, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
mczerwin napisał: | Trzeba sobie zdawać sprawę że zety (oprócz Z750S) nadają się doskonale to terroryzowania miasta ale nie do turystyki |
I to mi się podoba. Naked to naked
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:18, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Wedlug mnie wyglada ok. Jezdzac VTR doceniam to co daja owiewki ale naked to naked. Ja latalem z duza szyba tylko w dlugie trasy (okolo 3-4 razy) a tak to krotka w zupelnosci wystarczala.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 17:45, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Różnica jest znaczna - teraz prędkość czuć tylko na kasku a nie na całym korpusie. może skończy się wieczna walka z upierniczona muchami kurtka.
Zaleta tej konkretnej szyby to możliwość szybkiego demontażu oraz daleko idące możliwości regulacji. Z tego co sprawdzalem można ją podnieść nawet o 15 cm tak że zaczyna się nad zegarami. Z taka wysokością moznaby nawet myśleć o turystyce. Jak na razie jestem zadowolony.
Ps. Na czarnym zecie czarna szyba wygląda ok. Ale znajomy ma oryginalną kawasaki na zielonym i jakoś mnie to nie przekonuje. A wiercenia otworów nawet nie biorę pod uwagę
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 17:51, 24 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:49, 24 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Witam.
Zrobiłem dziś trasę Słupsk-Warszawa 500 km. Wczoraj to samo w przeciwną stronę. Było super. Jechałem na moim Z750S. Pomimo silnego wiatru Zet pruł powietrze jak nóż, spokojnie i pewnie. Do 160 w ogóle nie walczyłem z napierającym powietrzem. Szyba w kasku cała w komarach ale kurtka całkiem czysta. To jest właśnie przewaga owiewki nad szybą mocowaną do kiery. Nawet jeśli odchyla strugi powietrza to jej drgania przenoszą się na kierownicę i powodują niestabilność jazdy przy większych prędkościach. Winę za drgania ponoszą wiry Karmana, które powstają na skutek nierównomiernego opływu szyby. Powstają zawsze, nawet wtedy gdy szyba zamontowana jest idealnie symetrycznie. Powietrze spływa z niej raz z jednej a raz z drugiej strony.
Pozdrawiam
Jacek
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 20:51, 24 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 20:10, 26 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Witam.
W charakterze podsumowania podziele sie paroma refleksjami na temat mojej szyby.
Mozliwosc bardzo szybkiego demontazu lub przestawienia szyby jest genialna. Teraz jezdze bez niej bo nie robie zadnych wiekszych tras a i much jest wyraznie mniej. Nie wyobrazam sobie jednak wyskoczenia bez szyby na autostrade i jazdy z predkosciami max 130 km (pierwszy raz w zyciu mnie puszka wyprzedzila ). Zdjalem szybe bo zaczalem jezdzic wyraznie szybciej i nie moglem sie powstrzymac, zeby sie za bardzo nie rozpedzac a z szyba 2 paczki na blacie to zaden wiekszy problem. O tym ze feeling bez szyby jest fajniejszy i frajda zaczyna sie przy znacznie mniejszej predkosci nawet nie wspominam
Z szyba powietrze nadal zbiera sie prosto na kask ale w razie dalszego wyjazdu mozna szybe podniesc o 15 cm i wtedy robi sie jak na turystyku.
Szybe zakladam tez jak ide polatac z plastikami. Dzieki szybie bez wiekszego problemu nadazam za scigami i bynajmniej nie wleke sie z tylu za gixerami, fireblade'ami czy R6, R1. W zasadzie jestem bardzo milo zaskoczony tym jak sobie zetka radzi - elastycznosc ma lepsza niz scigi przez co przy starcie zawsze wykakuje do przodu a jednoczesnie da sie jezdzic do odciecia.
Reasumujac po miescie znacznie przyjemniej jest bez szyby a na trasie bez szyby sie nie da wiec dla mnie opcja szybkiego demontazu to jak dla mnie podstawa.
Jak zawsze jednak i to rozwiazanie ma swoje minusy. Szyba trzyma sie tylko na 2 pretach metalowych i moze sie zdazyc ze bedzie wpadala w rezonans przy wolnych obrotach (wtedy trzeba skorygowac jej ustawienie). Najlepiej jesli sie dosc mocno docisnie brzeg szyby do lampy (w komplecie jest uszczelka zabezpieczajaca lakier) albo podniesc owiewke -inaczej moze kłapać na wertepach
Pozdrawiam i polecam
jarekt
|
|
Powrót do góry |
|
|
q3
Zaglądacz
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:08, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Cześć,
Ponieważ jestem na etapie poszukiwania szyby, to jeśli miałbyś jakieś nowe doświadczenia dotyczące swojego nabytku to proszę o uwagi, informacje itp.
Z góry dzięki, pozdrówka,
Wojtek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 12:32, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
q3 napisał: | Cześć,
Ponieważ jestem na etapie poszukiwania szyby, to jeśli miałbyś jakieś nowe doświadczenia dotyczące swojego nabytku to proszę o uwagi, informacje itp.
Z góry dzięki, pozdrówka,
Wojtek |
Co moge dodac? Generalnie teraz jezdze bez szyby bo za mocno dokrecilem jeden element i gwint mi poszedl. Poza tym odpowiednie miesnie mi sie juz wyrobily i zrobienie paruset kilometrow z predkosciami powyzej 200 km/h bez szyby nie sprawia wiekszego problemu. Oczywiscie leze wtedy totalnie na baku
Z drugiej jednak strony predkosc maksymalna (licznikowa) bez szyby to jakies 220 a z szyba 240. To oczywiscie wina oporow powietrza - latwo sobie wyobrazic, ze latanie z takimi predkosciami bez szyby to spokojnie 10 litrow wachy na 100 km. Z szyba zatem jezdzi sie sporo taniej - nie zdziwilbym sie gdyby spalanie bylo mniejsze o litr czy nawet 2.
Kolejna sprawa to robale - jeszcze tego nie ma za duzo ale w srodku lata zrobienie 100 km po autostradzie bez szyby daje efekt jakby cała sekta muszek zdecydowala sie na popelnienie zbiorowego samobojstwa walac lotem koszacym prosto w kask i kurtke. Az wstyd wyjsc do ludzi.
Podsumowujac - na miescie nadal najwazniejszy jest dla mnie lans i szyby nie zakladam ale jesli chciec smignac gdzies dalej to z szyba jest taniej, szybciej, wygodniej i estetyczniej.
PS. Jak zwykle najwazniejsze jest wywazenie miedzy lansem a wygoda. Jesli ktos ma lans w dupie to najlepiej kupic najwieksza szybe jaka jest i na pewno bedzie zadowolony. Jesli jednak efekt wizualny jest wazny to pozostaje kompromis w postaci malych dedykowanych szybek albo zabawy ze zdejmowaniem i zakladaniem takiej szyby jak moja. Z drugiej strony znam goscia ktory zmienia tlumiki (seryjne albo przelotowe) w swojej Z1000 zaleznie od potrzeb wiec zalozenie szyby to przy tym pryszcz.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 12:37, 08 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
q3
Zaglądacz
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zabrze Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:03, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info. Pochwalę się jak dokonam jakiegoś wyboru i zakupu.
Pzdr.
Wojtek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 9:39, 17 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
oświeżę temat.
Czy taka szyba nada się do Z750 '05??
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy mocowanie jest takie samo jak w Z1000.... i jak ono wygląda???
|
|
Powrót do góry |
|
|
13b
Stary wyga
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:25, 17 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
z tego co wiem z1000 ma mocowanie tej szybki, ktorego nie ma w z750
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:55, 17 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Pasowac bedzie z tym ze mocowanie na jakies dystanse do czachy (w ktorej trzeba zrobic otwory), moga byc jakies grube gumowe podkladki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:20, 19 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisał Cerb, aby zamontować szybę w Z750 trzeba użyć tulejek dystansowych około 1-1,5cm, mogą to być odcinki grubego przewodu gumowego. Niestety, nie pamiętam jak pasuje rozstaw śrub szyby od Z1000 do czachy Z750. Gdy ja i Cerb dorabialiśmy szyby o identycznym kształcie w MGG, rozstaw otworów w szybie był ustalany indywidualnie do czachy Z750.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 16:43, 21 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
oka, dzięki za podpowiedzi....
jednakże mam obiekcje do wiercenia dziur w czaszce mojej Pomarańczy...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|