Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dreamwalker82
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Reda Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:11, 14 Lip 2014 Temat postu: Witam wszystkich Zetofili! |
|
|
Na wstępie jako nowicjusz chciałbym się przywitać z bywalcami forum, a zatem LwG!
Pamiętam, że przed wymianą fabrycznego na nowy miałem sporo wątpliwości. Tym samym chciałbym się podzielić moimi doświadczeniami z wymiany tłumika w moim Zecie 750 2008 na tłumik IXIL X55 (swoją drogą brzmienie bez dBkillera, to czysta poezja). Wszystko co zrobiłem, to zdemontowałem fabryczny tłumik, odczepiłem linki sterujące przepustnicą od silniczka i zamontowałem tłumik IXIL'a. Odpaliłem i wszystko chodzi rewelacyjnie po dziś dzień. Być może nie pojawił się błąd F1, bo jakiś z wcześniejszych użytkowników motocykla skutecznie go dezaktywował, jednak zastosowałem zabieg, który znalazłem w instrukcji montażowej nowego tłumika. A mianowicie dołączona była blaszka z otworem, który miał umożliwić nasadzenie jej na oś silniczka (niestety otwór był zbyt ciasny, a po rozszlifowaniu zbyt luźny). Przed jej zamontowaniem wg instrukcji należało przez krótkie włączanie zapłonu ustawić oś silniczka sterowania przepustnicą w takim położeniu, by wyżłobienie znajdujące się na niej, było skierowane idealnie do góry. Ten zabieg wykonałem i pomimo braku dedykowanej blaszki, po odpaleniu moto z nowym tłumikiem nie zadziało się nic niepożądanego.
Mogę dodać, że praca przepustnicy w fabrycznym wydechu ma wpływ na elastyczność pracy moto. Teraz mam wrażenie, że Zet lepiej ciągnie w górnym zakresie obrotów, za to nieco "przydławia" się przy odkręceniu na wysokim biegu i niskich obrotach.
Pozdro
P.S. Niebawem wybieram się na tor do Poznania, a słyszałem, że wpuszczą mnie jedynie z tłumikiem fabrycznym. Czy ktoś mógłby mi przybliżyć tą kwestię?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:04, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Odnośnie P.S.
Nie wiem jak w Polsce na torach z wymaganiami odnośnie decybeli ale w UK przestrzają przepisów i tego nie przeskoczysz. Nie tak dawno jak 3 tygodnie temu byłem ofiarą tychże przepisów, wykupiłem sobie Track Day w Bedford, limit 101db...piękna pogoda, pojechałem na akcesoryjnym wydechu (Krzysiu avator wie jak to ryczy, acha i nawet byłem na nim u Jubego 2 lata temu więc niektórzy także)...i jakie było moje zdziwienie kiedy przy kontroli głośności przy 7.500 obr wykazał 117db. Odesłali mnie do padoku zebym cos zrobił. Pomyślałem sobie to nic starsznego bo mam ori dbkillerka. Zamontowałem go pojechałem ponownie i pomiar wskazał 107db. To wszystko co mogłem zrobić, poradzili mi pogadać z ekipą która na każdym track day jest by zmieniać oponki, ustawiać zawieszenia itd itp. Powiedzieli że niestety nie mogą w moim przypadku niz zrobić i w tamtej chwili mój track day się skończył. Jeszcze raz poszedłem do ludzi od pomiarów, poprosiłem dosłownie na kolanach o jedno kółko na torze (jest taki niepisany przepis, że mogą pozwolić) po jednym kółku db spadają kiedy silnik jest nagrzany ale z gory powiedzieli że i tak nie spadnie o 6db. Zostałem więc kilka godzin na torze z tym że w padokach...porobiłem filmy zdjecia itd. Niedosyt pozostał.
Nie poddałem sie i zamówiłem kolejny track day który odbył się wczoraj (poszli na ugode i za pół ceny nabyłem z uwagi na moją niewiedze odnośnie głośności mojego wydechu...hehehe). Tym razem zamontowałem ori wydech, wykazał 88db, dopuszczalne 101db. Na ori lepszy dół za to na wyższych nie odpychała się tak jak na przelocie. Powitali mnie z uśmiechem i życzyli szczęśliwego dnia...i taki też był. Podział na 3 grupy (ja novice oczywiście) 7 sesji po 20 min w zupełności wystarczyło...bardzo się cieszyłem po ostatniej ze to juz koniec...że nic mi i maszynie sie nie stało. Adrenalina cały dzień, zmęczony, opony pozamykane i pozdzierane do krawędzi. Bez kocy grzewczych trzeba było 2-3 okrążenia za mocno nie szaleć...potem wiadomo. Za 25 funa profesjonalne i szczegółowe fotki w trakcie jazdy przywiozłem ze sobą do domu. Dzisiaj w łapach zakwasy i myśl o następnym track day.
Troche odbiegłem od tematu. W UK jest 11 czynnych profesjonalnych torów i trzmają się przepisów jak tylko mogą, w przeciwnym wypadku szybciutko można tor zamnkąć z niekorzyścią dla wszystkich miłośników sportów motorowych. W PL nigdy nie jeżdziłem na torze, najlepiej jak zadzwonisz prosto do ich biura i swoje wątpliwości rozwiejesz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:42, 15 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Tutaj masz [link widoczny dla zalogowanych],niestety obowiązują min. licencja oraz limit 98dB/tabliczka znamionowa!
|
|
Powrót do góry |
|
|
edzio
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Modlin-Twierdza Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
woyyytek
Świeżak
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:32, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Mógłbyś wrzucić filmik z tym Ixilem w roli głównej?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pwL
Aktywny
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:18, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Mam pytanko do fachmanów to jest komplet ori czy coś modzone ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez pwL dnia Wto 11:18, 21 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:24, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Na moje wygląda na ori,ale nie wiem pod jaki model dokładnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:31, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Rura i obejma są chyba dorabiane, pewnosci nie mam, model to LV One Carbon
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZiateK
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:58, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Trochę nie pasuje mi ta naklejka. One Carbon chyba ma innego typu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pwL
Aktywny
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:02, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Gostek zapewnia, że ori naklejki takie widziałem na yt również, co do z jakiego to moto z zetki z 08 roku zdjęty
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:47, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ile to ma "ważyć"?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Perła
Stary wyga
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:36, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
2,6 kg tak leosie podają na stronie
|
|
Powrót do góry |
|
|
pwL
Aktywny
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:59, 21 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
O wagę nie pytałem dostałem jeszcze 2 fotki dodatkowo :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:57, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | Ile to ma "ważyć"? |
Dobra,ile ma kosztować?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pwL
Aktywny
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:19, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ostatecznie 430 z pobraniową
|
|
Powrót do góry |
|
|
|