Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:20, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Trochę odświeżę temat. Co zaproponujecie świeżakowi, który ma w swoim zecie (750s z 2005) seryjne zębatki? Proszę jakoś łopatologicznie wyłożyć co mi da zmiana - czytałem cały temat ale chyba przyda się jakieś know how dla kogoś kto nie koniecznie do jeżdżenia używa wyłącznie tylnego koła
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:13, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Da Ci lepsze przyspieszenie, motocykl będzie zrywniejszy, szybciej będzie się wkręcał na obroty, ale za to będzie miał wyższe obroty przy tej samej prędkości (co ma znaczenie przy szybszej jeździe czy np. turystyce), niższy v-max, no i licznik będzie zawyżał prędkość. Spalanie może nieco wzrosnąć ale niekoniecznie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:27, 09 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ok. Czyli mówimy tu o zmianie na 15/45. W zasadzie to ja latam więcej w trasie więc może i lepiej zostać przy standardzie bo na razie ani momentu ani max-v mi nie brakuje. A tak dla pewności, to łańcuch zostaje taki sam przy zmianie czy trzeba kupić inny niż standard?
Dzięki za info Gandi
|
|
Powrót do góry |
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:57, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
marekhans napisał: | Ok. Czyli mówimy tu o zmianie na 15/45. W zasadzie to ja latam więcej w trasie więc może i lepiej zostać przy standardzie bo na razie ani momentu ani max-v mi nie brakuje. A tak dla pewności, to łańcuch zostaje taki sam przy zmianie czy trzeba kupić inny niż standard?
Dzięki za info Gandi |
Tak jak Mariusz pisał wcześniej, może być problem z długością oryginalnego, standardowego łańcucha jeśli założysz 15/45...lepiej założyć o jeden ząbek mniej na przód ...czyli 14/43 i masz pewność, że łańcucha wystarczy. Przełożenia 15/45 i 14/43 to praktycznie identyczne doznania w trakcie jazdy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:47, 14 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
A co do dostępności zębatek na przód do małego Zeta,to prócz wymienianej Renthal'a,są jeszcze JT lub PBR.
PS:po zamontowaniu 14/46 łańcuch mam naciągnięty na maxa
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
marekhans
Aktywny
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: OKOLICE POZNANIA Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:06, 14 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie, bo przynajmniej mam teraz jasność co i jak. O to loto Muszę jeszcze przemyśleć kwestię wymiany bo mój napęd na razie jeszcze pochodzi.
W każdym razie dzięki za info!
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:49, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Witam myślałem o zmianie zębatki na 14 zębów. Może cie coś powiedzieć o zębatce firmy JT SPROCKETS. ?? W miarę ta firma ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:21, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Firma jak firma,w każdym razie lipy nie ma,bierz!
PS:przemyśl ten zakup,ponieważ licznik będzie zawyżał prędkości,a to najpierw rajcuje (że aż tyle polecisz),potem denerwuje bo szybciej nabija kilometry na przebiegu!
Jednak frajda z jazdy rekompensuje w/w minusy!
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:47, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
franek napisał: | Witam myślałem o zmianie zębatki na 14 zębów. Może cie coś powiedzieć o zębatce firmy JT SPROCKETS. ?? W miarę ta firma ?? |
Przyznam uczciwie, że JT nigdy nie testowałem. Natomiast w opini publicznej i to co słysze od kumpli...najlepsze to SUNSTAR i RENTHAL.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:29, 16 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam zestaw złotego DID-a i zębatki JT SPROCKETS. Nie narzekam, smaruję co 300km i szafa gra
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:45, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Sam również ujeżdżam JT 14 na zdawczej od ubiegłego sezonu i jest git!
Tylko mam nadzieję,iż wymieniasz cały komplet z łańcuchem i tylną zębatką?!
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:06, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Micho łańcuch i zębatki w bardzo dobrym stanie. Kurde macie pomysł jak zablokować wałek zdawczy żeby odkręcić zębatkę:)) : shock: Czy może chodziło ci oto że łańcuch z zębatkami się dopasował i do nowej zębatki trzeba nowy łańcuch i zębatkę tylną
Ostatnio zmieniony przez franek dnia Pon 19:52, 17 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:03, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
franek napisał: | Micho łańcuch i zębatki w bardzo dobrym stanie. Kurde macie pomysł jak zablokować wałek zdawczy żeby odkręcić zębatkę:)) |
Wrzucasz bieg a druga osoba na maxa dociska tylni hebel.
Od razu załatw sobie jakaś przedłużkę do odkręcenia, bo lekko nie będzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:45, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
oki tak trza będzie zrobić. dynamometr i klucz przedłużany 27 już mam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:28, 17 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Jak poszperasz na forum to ten temat jest szeroko opisany!
Proponuję przedłużkę ok 1,5m lub dłuższą oraz klucz rurkowy...i tak jak Rychu prawi:lekko nie będzie!
A co do samej zębatki zdawczej,to zobaczysz w jakim jest stanie,gdy ją odkręcisz....,
decyzję pozostawiam Tobie!
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
|