Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 23:21, 17 Sty 2011 Temat postu: Xenony jeszcze raz |
|
|
Siema, cóż zaraz ktoś powie że temat był wałkowany już kilka razy, wiem, wiem, przeglądałem forum (może nieuważnie) ale nie znalazłem, żadnych interesujących informacji tzn jak od początku do końca zamontować xenon w Z750 z 2008r najlepiej ze zdjęciami Więc, proszę o pomoc w znalezieniu tego tematu na forum lub istotne wskazówki jak to zrobić żeby działało. Dla ułatwienia dodam, że myślałem tylko o światłach mijania, bo drogowe chyba bez sensu (chyba że się mylę ) i jeśli można prosić o nie umieszczanie dywagacji o przepisach, policjantach i przeglądach okresowych Dzięki za pomoc, i jak zbiorę wystarczającą ilość materiałów to może, podkreślam może umieszczę relację zdjęciową z montażu, bo niestety takich nie ma na żadnym forum. Pozdrawiam, k...cze ale się rozpisałem
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:38, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A wiec zestawy montażowe dostepne na alledrogo są przystosowane tak aby nie trzeba było robić żadnych przeróbek.
1) rozbierasz czachę
2) wyjmujesz żarówkę oryginalną
3) zamiast zarówki wtykasz jedną z końcówek od przetwornicy bedzie ona miała piny identyczne jak żarówka oryginalna
4) w miejsce oryginalne zarówki wkładasz żarnik (który miałes w zestawie)
5) podłaczasz zarnik do przetwornicy
6) wtykasz przetwornice i kable gdzieś w czachę tak żeby nie przeszkadzały w jej ponownym zamontowańiu
7) cieszysz się z xenonu w swoim cudeńku.
do montazu przetwornicy musisz dokupić izolacje, opaski zaciskowe, oraz dobrą taśme dwustonną.
zestaw musisz kupić z najmniejszę przetwornicą jaka dostaniesz bo pod czacha jest mało miejsca.
miłego montażu.
Ostatnio zmieniony przez juby dnia Wto 14:39, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 22:20, 18 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
dzięki za jakże wyczerpującą odpowiedź, zamówię założę i zdam relacje. Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:15, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Stwórz fotorelacje i wstaw w temat dla potomnych byli by napewno dzięczni.
|
|
Powrót do góry |
|
|
czester
Stary wyga
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Danzing Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:52, 19 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
powodzenia w instalowaniu !
|
|
Powrót do góry |
|
|
lazina
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:37, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Znalazlem dzis fajny zestaw i kupilem. Bardzo male przetwornice i wyglada na to ze do montazu nawet czachy nie bedzie trzeba sciagnac. Jak dojda dam znac. Link do nich : [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:49, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
W zestawie są 2 xeny.Zakładasz tylko mijania czy drogowe też. A może 2-gi masz na sprzedanie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
lazina
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:56, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Bede zakladal obydwa mijania i drogowe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:02, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Spoko,przetwornica naprawdę robi wrażenie:) jest malutka jak pudełko zapałek!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
lazina
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:06, 14 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje ze bedzie rownie trwala jak te o normalnych gabarytach. W poprzednim gracie (SV1000) mialem taka standardowych rozmiaro i sprawowalo sie to bez zarzutu. Zobaczymy jak tu wypadnie bo pisza ze niby to nowość
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:17, 15 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jak będziesz je zakładał to zrób jakiś tutorial z łaski swojej. Będzie dla potomnych, raz na zawsze temat zmiany świateł na xenon będzie rozwiązany !
Pozdrawiam i powodzenia przy robocie!
|
|
Powrót do góry |
|
|
BAD CAT
Bywalec
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: NISKO Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:55, 15 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
lazina napisał: | Mam nadzieje ze bedzie rownie trwala jak te o normalnych gabarytach. W poprzednim gracie (SV1000) mialem taka standardowych rozmiaro i sprawowalo sie to bez zarzutu. Zobaczymy jak tu wypadnie bo pisza ze niby to nowość | mam takie pytanie jak ci sie sprawowala sv1000 co bylo fajne i dlaczego sprzedales
Ostatnio zmieniony przez BAD CAT dnia Wto 17:55, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lazina
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:51, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Z sv-ki bylem bardzo zadowolony. Miałem wersje N z okrągłą lampą. Co dobrego mogę o niej powiedzieć - potężny dół silnika i łatwość prowadzenia dawały wiele frajdy z jazdy. Dźwięk bije wszystkie rzędówki na głowę. Bardzo mi odpowiadała charakterystyka V-ki i jej mocny dół. Zmieniłem jej delikatnie przełożenia (2 zęby tył więcej 1 przód mniej) to przy nie całych 2tys obrotów z gazu stawała na gumie. Sprzedałem bo jeździłem już nią 5 lat a okazyjnie trafił się Z w idealnym stanie wiec postanowiłem zmienić. Jeśli miał bym do wyboru w takim samym stanie Z i SV to chyba bym się zdecydował na SV-kę. Narazie nie mogę porównać prowadzenia bo za zimno jeszcze i zetem zrobiłem może z 10km ale napewno na plus zeta jest jego wygląd, na plus sv silnik i smukła sylwetka. Wiadomo że wszystko zależy co komu odpowiada bo kto inny powie że V-ka to jak diesel w samochodzie i jeździ się tym beznadziejnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lazina
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:20, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj doszedł zestawik i zabrałem się za instalacje. Całość nie przysporzyła jakiś większych problemów i powinna zająć nie więcej jak godzinę czasu.
Instrukcja montażu Z1000/750 2003-2006 rok:
Zestaw wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Najpierw odkręcamy czachę - dwie śrubki od dołu dwie od góry pod wypełnieniem pod zegarami które jest montowane na dwa kołki po bokach i wciskane na dwa zatrzaski
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wypinamy wtyczkę z żarówki, ściągamy z lampy gumowy krążek i wyjmujemy żarówkę.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ponieważ żarnik ksenonu ma cieńszy kołnierz niż uchwyt w który wciskana jest żarówka musimy dokonać małej modyfikacji drucika zabezpieczającego żarówkę by ładnie dociskał żarnik. Końcówkę drucika bierzemy w kombinerki odginamy na prosto jak na zdjęciu i zabezpieczenie zapinamy w trochę inny sposób - mocno trzeba wciskać (do montażu żarnika trzeba oczywiście zabezpieczenie otworzyć). Dzięki temu żarnik będzie się nam sztywno trzymał w lampie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Końcówkę żarnika obwijamy taśmą izolacyjną tak grubo by środek gumowego pierścienia od lampy wchodził na nią ciasno i by było to szczelne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przewody czerwony i czarny od żarnika wyciągamy z tej gumki by były osobno
[link widoczny dla zalogowanych]
Montujemy żarnik w lampie
[link widoczny dla zalogowanych]
Zakładamy gumowy pierścieni dokładnie nasuwając i dociskami go dodatkowo tą gumką co jest na przewodach od żarnika
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz zabieramy się za ten przewód co oddzieliliśmy od żarnika. Łączymy go z wtyczką od żarówki. Możemy połączyć go bezpośrednio z wtyczką i zaizolować lub tak jak ja zrobiłem rozmontować wtyczkę połączyć i zaizolować. Kabelek czarno żółty to masa więc łączymy go z czarnym drugi kabelek (kolor zależy czy robimy mijania czy drogowe) łączymy z czerwonym.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz został już tylko montaż przetwornicy. Ja zagiąłem uchwyt i upchnąłem w miejsce jak widać na zdjęciu. Przymocować można plastikową opaską zaciskową lub taśmą izolacyjną. Połączyć przewody i gdzieś poupychać. Moje weszły za przetwornice.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Efekt jest taki
OFF
[link widoczny dla zalogowanych]
Drogowe + mijania
[link widoczny dla zalogowanych]
Mijania
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji warto wymienić żarówkę postojową na diodową daje to dużo lepszy efekt (nie ma żółtego światła)
Mam nadzieje że moje wypociny się komuś przydadzą i życzę udanych instalacji
Ostatnio zmieniony przez lazina dnia Śro 22:38, 16 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:54, 16 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Super to opisałeś, niech ktoś kompetentny to weźmie i przyklei ten tutorial, przyda się potomnym
|
|
Powrót do góry |
|
|
|