Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majkwin
Świeżak
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:30, 24 Wrz 2015 Temat postu: Zmiana zawieszenia w Z750 I GEN na USD |
|
|
Hej
Wiem, że jest parę tematów o zmianie zawieszenia w Z750 I Gen, jednak polskojęzyczna wiedza jest mocno rozstrzelona i niekompletna. Tworzę ten temat w celu zgromadzenia wszystkich informacji w jednym miejscu.
Przymierzam się do zmiany przedniego zawieszenia w moim zecie na USD prawdopodobnie z 636. Wiem, że w tym celu należy zgromadzić parę części w tym:
- półki (górna + dolna wraz ze sztycą)
- lagi
- felga wraz z kompletnym układem hamulcowym
Czy ktoś na naszym forum z sukcesem przeprowadził taką adaptację? Zależy mi na informacjach jakie konfiguracje części będą najodpowiedniejsze. Na anglojęzycznych forach ludzie zazwyczaj używają półek od z1000, natomiast reszta podzespołów już od 636 bądź gsx-r 1300. Czy w takim zestawieniu obejdzie się bez przeróbek? Czy możliwy jest dobór odpowiednich łożysk główki ramy w takiej konfiguracji?
Proszę o wszystkie cenne informacje jakie posiadacie.
Ostatnio zmieniony przez Majkwin dnia Czw 20:39, 24 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wojk2
Znajomy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrołęka Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:52, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Mi ostatnio wpadło do głowy co by założyć od tdm850 do mojej z750s żeby poprawić komfort jazdy, jazda turystyczna oczywiście, też by fajnie wygladała
|
|
Powrót do góry |
|
|
Perła
Stary wyga
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:43, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=cFvHPOq90a0
W opisie filmu tego zeta można poczytać co potrzebne będzie do takiej modyfikacji, i wydaje mi się , że Lagi od 636 pasują w oryginalne półki od Z750, kiedyś był na tym forum mały biały Z własnie z takim zawieszeniem i chyba miał półki od Z750
też wpadł mi do głowy ten pomysł, żeby zabrać się za to zimą, ale nie wiem jak bedzie z funduszami
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:51, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
do autora
mało info, jaki rok zeta?
i tak powiem że do zeta pasuje wszystko , pytanie tylko ile masz $ a reszta to wiadomo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Majkwin
Świeżak
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:39, 24 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Jasne, zapomniałem wspomnieć, że chodzi o I gen, dlatego też półki są również do wymiany… Lagi od 636 pewnie pasują do II gen.
Sam planuję kupić kompletny przód od zx636, natomiast półki od z1000 - myślę, że to będzie najlepsze rozwiązanie. Co do ceny to chciałbym się zamknąć w 1000zł, ale widzę że prawdopodobnie będzie to niemożliwe. 1500 już prędzej
Dobra, mam okazję kupić lagi i tarcze od 636, więc pewnie się na to zdecyduje. Pozostaną jeszcze zaciski, półki i ewentualnie felga.
Wie ktoś czy jest możliwość adaptacji seryjnej felgi od zeta pod ośke 636? Jeżeli tak to co jest konieczne? Półki od nowego z750 będą współpracowały z tym zestawem?
Ostatnio zmieniony przez Majkwin dnia Czw 21:54, 24 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:29, 25 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
zawias przód 636 04r, zaciski 636 05r, felga ori z1000 , tarcze ori z1000,
trzeba dorobić tuleje dystansowe, reszty nie pamiętam ale gdzieś mam dokumentacje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
swor
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wieliczka Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:52, 25 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
A nie lepiej sprzedać I gen., dołożyć kasę odłożoną na modyfikacje i kupić II generacje?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Majkwin
Świeżak
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:54, 26 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
@swor, zdecydowanie nie warto. I gen był kupiony przeze mnie z premedytacją
@avator wrzuć jak najwięcej info, proszę. Z tego co widzę, to modyfikowałeś zawias w z1000, tak?
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:25, 27 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Majkwin napisał: | Z tego co widzę, to modyfikowałeś zawias w z1000, tak? |
tak , przód i tył info na PW
|
|
Powrót do góry |
|
|
e3dx
Dołączył: 24 Lip 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:08, 27 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Majkwin napisał: | @swor, zdecydowanie nie warto. I gen był kupiony przeze mnie z premedytacją |
Czemu koniecznie dążyłeś na I generacji ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Pon 6:14, 28 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Tak na szybkiego :
półki Z 1000 1gen
lagi np zx6r 2003-2009
zaciski zx6r
felga może zostać ale : inne łożyska , inna tuleja dystansowa łożysk , inne dystanse do lag , inne tarcze / tylko z 1000 pierwsze tłoczenie / ważna grubość tarczy oraz średnica podziałowa otworów montażowych , oraz obróbka felgi pod w/w tarcze !!!
opcja z inną felgą - tutaj większe pole manewru : felga zx6r 2003 -2015
Z 1000 2007- 2009
tarcze hamulcowe do tej felgi : zx6 2005 - 2013 , z1000 2007-2013
to z grubsza
|
|
Powrót do góry |
|
|
Majkwin
Świeżak
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:09, 28 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
@kjezz, dzięki za super info. A ma ktoś doświadczenie z zawieszeniem od TL1000? Kolega ostatnio kompletny przód dorwał za 1000zł.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:18, 28 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Kiepska zwiecha , odpuść sobie . Nie warta zainteresowania
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam799
Zaglądacz
Dołączył: 29 Sie 2015
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:34, 28 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Z zawieszenia od 636 też bym zrezygnował - koledze co roku cieknie i wymienia uszczelniacze po zimie. Ponoć ten typ tak ma.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Majkwin
Świeżak
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:56, 28 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
kjezz, ale tak kiepska jak z z750? Chodzi mi o poprawę właściwości jezdnych i wyglądu, ale po torze śmigał nie będę Są jakieś inne, tańsze alternatywy od 636?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|