Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 16:27, 06 Maj 2009 Temat postu: Wymiana zębatek |
|
|
W moim zeciorku mam cały napęd do wymiany i w związku z tym przy okazji chciałbym pokombinować z wielkością zebatek. Jakiej wielkości zębatki założyć żeby zeciorek łatwiej wchodził na koło? Nie chodzi mi o monstrualne patelnie na tyl tylko o jeden , dwa zęby różnicy od oryginalnych. Na przód mniejszą czy na tył większą? Ktoś z Was próbował takich zmian?
Jeszcze jedno - co sądzicie o tym komplecie:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 20:43, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Spytaj się Anuha, z tego co mi się zdaje On ma inny rozm. zębatki w swoim 1000.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:48, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie warto, po zmianie zębatek to zupełnie inny motocykl, lepsze przyspieszenie i większe hamowanie silnikiem. Obecnie jeżdżę: przód 14, tył seryjny czyli 43 i jest świetnie, ale jesienią, gdy nie jeździłem w dłuższe trasy śmigałem na przełożeniu 14/45 i to dopiero była jazda. Zet idzie na koło z gazu nawet na 2 biegu i jest tak elastyczny, że można na 6 biegu zejść do 30 km/h i przyspieszyć bez szarpania. Przy wszystkich wymianach, czyli 14/43, 14/45, które robiłem pozostał łańcuch standardowej długości. Minusy przełożenia 14/45 - na trasie denerwują wysokie obroty oczywiście przy jeździe 120-140 jest na to rada, nie jeździć tak wolno, bo przy 180 już nic nie przeszkadza. Drugim problemem jest oszukujący licznik - przy maksie pokazał mi 268, po skorzystaniu z przelicznika przełożeń z naszego forum wyszło mi 238. Znalazłem filmik jak wygląda jazda po zmianie zębatek http://www.youtube.com/watch?v=mttILmpA_rA
|
|
Powrót do góry |
|
|
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:34, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Mariusz napisał: | Przy wszystkich wymianach, czyli 14/43, 14/45, |
A pamiętasz tak na szybko jakie są standardowe wymiary ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
marian_kozaky
Bywalec
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:46, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Przepraszam, a jakie znaczenie dla wskazań prędkościomierza mają zębatki? Czy czujnik nie jest zainstalowany przy przednim kole?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:59, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Seryjnie montowane zębatki w z750 04-06 to 15/43. W zetach czujnik licznika jest przy zębatce zdawczej montowany do jej osłony i każda zmiana przełożeń ma wpływ na wskazania licznika
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 16:18, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ten filmik widziałem wcześniej A co do zębatek to po przeczytaniu postu Mariusza zdecyduje się na 14/45. Na dlugie trasy nie jeżdzę bo nie ma kiedy , głównie miasto więc lepsze przyśpieszenia i stawanie dęba są wskazane
PS. WIelkie dzięki Mariusz za pełne wyjaśnienie tematu
|
|
Powrót do góry |
|
|
marian_kozaky
Bywalec
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twierdza Modlin Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:26, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
O to tego nie wiedziałem to zmienia postać rzeczy ;P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 18:55, 24 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Latam ostatnio po stronach z asortymentem napędów i niestety nie mogę trafić na zębatkę "14" ... Gdzieś wyczytałem , że zmniejszając przód do 14 jest równoznaczne z e zwiększeniem tyłu o dwa zęby , czyli zamiast 14/43 można założyć 15/45 . Czy może wiecie przy której zębatce warto majstrować , czy jednak nie ma to znaczenia ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:50, 24 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Cze.
Ja też ostatnimi dniami latałem po polskich stronkach, sklepach i Allegro itd...w poszukiwaniu zębatki 14 na przód. Bez rezultatu, po rozmowach nawet Ci co maja sklepy i hurtownie mają problem. Nie wiem dlaczego szukałem po polskich stronach, pewnie z przyzwyczajenia...ale nie przebywam w kraju obecnie i ku zaskoczeniu, wstukałem w "tutejsze" google i proszę...aż roi się od ofert. Właśnie wczoraj odebrałem zębatke (14) przednią RENTHALA. Ledwo zdążyłem wklikać BUY NOW a zębatka była w chacie. Czekam jeszcze za łańcuchem (DID ZVM2)...tylnią natomiast SUNSTAR (43) zamówiłem wcześniej w Polsce (niewiem dlaczego :0 pewnie z przyzwyczajenia) ale to nic, bo za 2 tyg moja kobitka z gzubem przyjedzie do mnie więc wezmie co trzeba. Reasumując...na przód wkładam o jeden ząbek mniej, tył oryginał. Zobaczymy jak to będzie. Pozdro Acha...jeśli ktoś naprawde potrzebuje jakiejkolwiek (dostępnej tutaj oczywiście) zębatki do naszych Zetow...to chętnie pomogę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:46, 24 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
gunter napisał: | Zobaczymy jak to będzie |
Mnie się podobało, myślę, że i Tobie przypadnie do gustu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 18:09, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ponawiam , bo treść zaginęła w tłoku:>
Gdzieś wyczytałem , że zmniejszając przód do 14 jest równoznaczne ze zwiększeniem tyłu o dwa zęby , czyli zamiast 14/43 można założyć 15/45 . Czy może wiecie przy której zębatce warto majstrować , czy jednak nie ma to znaczenia ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:58, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Luks83 napisał: | Gdzieś wyczytałem |
Dzięki za to "gdzieś", bo mnie się kojarzy, że ja ci to mówiłem.
Po porównaniu przełożeń w kalkulatorze dostępnym na naszym forum http://www.z1000.fora.pl/linkownia,1/kalkulator,901.html wychodzi, że różnica między 14/43 a 15/45 jest nieznaczna. To, na wymianę której zębatki się zdecydujesz zależy tylko od ciebie. Wymieniając przednią, w Polsce raczej niedostępną, pozostaje tylko napiąć łańcuch, oś tylna będzie nieznacznie poza połową zakresu. Wymieniając tylną może okazać się, że zabraknie ci łańcucha i jeśli jest on w bardzo dobrym stanie wystarczy tylko go przedłużyć. Na seryjnym łańcuchu testowałem przełożenia 14/43 i 14/45. Niestety nie wiem czy łańcuch starczy do 15/45.
Jestem pewien, że będziesz zadowolony ze zmiany przełożenia..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 20:46, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
To gdzieś to forum stuntpoland , ale potwierdzam rozmawialiśmy ... Łańcuch mi się niebawem skończy , a nie ukrywam korci mnie by coś zmienić więc Twoją radą poszukam 14 , a taka chyba jest dostępna na allegro .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:55, 29 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli zmieniasz łańcuch, to jest to obojętne którą zębatkę zmienisz, nowy dłuższy łańcuch powinien być w tej samej cenie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|