Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 9:32, 22 Sie 2012 Temat postu: Krótki rolgaz (quick throttle) |
|
|
Witam.
Czy ktoś z Was robił takie modyfikacje w swojej zetce? Zauważyłem, że rolgaz jest długi i odkręcenie od minimum do maksimum jest wręcz niemożliwe z normalnym położeniem nadgarstka i możliwością kontroli hamulca.
Chciałbym się tym zająć, ale profesjonalne mechanizmy to gruba kasa. Czy rolgaz w zetce jest taki sam jak w 636 z tych samych roczników?
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:40, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
W Zecie nie stosowałem,ale kolega w gixie ma,więc powiem tak:
-działa zero-jedynkowo i trzeba się do tego przyzwyczaić,ale generalnie to ciekawa modyfikacja
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:50, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
zero-jedynkowo??? czyli?? nie kumam ??? możecie więcej o tym powiediedz dziś będę też badał ten temat bo mnie zainteresował
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:10, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
juby napisał: | zero-jedynkowo??? czyli?? nie kumam ??? możecie więcej o tym powiediedz dziś będę też badał ten temat bo mnie zainteresował |
Znaczy to,iż gdy nie przekręcasz manetki gazu - nic się nie dzieje (obroty jałowe),a gdy ją odkręcisz,to ze względu na samą budowę rolgazu ma on krótki skok i prawie natychmiast masz w pełni uchylone przepustnice.
Dlatego trzeba uważać przy odkręcaniu,szczególnie na pierwszych dwu biegach
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:13, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
ooo kurde hahah to ja czegos takiego nie chce
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:22, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
No nie jest tak zero jedynkowo. W zależności od odpowiedniego pierścienia na manetce można skrócić skok o kilka milimetrów. Zależy mi na tym, żeby mieć możliwość odkręcenia całej manetki gazu bez potrzeby przekładania ręki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:29, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak z naciągiem linek u ciebie,ale u mnie nie trzeba aż tak się wytężać.....,a też ori!
Można kupić gotowce (z różnymi długościami linek),albo zrobić [link widoczny dla zalogowanych]
Faktycznie wszystko zależy od średnicy pierścienia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:50, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Oczywiście da się otworzyć przepustnicę jednym ruchem, ale trzeba zrobić manetką obrót o 180 stopni, tak więc wyginasz nadgarstek najpierw od góry (pozycja 0 musi być tak wygięta, że nie masz kontroli nad hamulcem) by wygiąć go w dół (pozycja 1 musi być tak wygięta, że wciskasz nadgarstek pod manetkę). Zależy mi na otworzeniu i zamknięciu przepustnicy szybciej, czyli skróceniu o około 1/3.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:52, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Hmmmm,to albo mam dłuższe palce,albo krótszy ori rollgaz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiekkry
Gość
|
Wysłany: Czw 10:45, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | Hmmmm,to albo mam dłuższe palce,albo krótszy ori rollgaz |
Masz większe doświadczenie w "ręcznej robocie"
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:38, 23 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Grzesiekkry napisał: | mihoo napisał: | Hmmmm,to albo mam dłuższe palce,albo krótszy ori rollgaz |
Masz większe doświadczenie w "ręcznej robocie" |
Dowcipniś !
|
|
Powrót do góry |
|
|
|