Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:20, 24 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Najgorszym i najbardziej nietrwałm rodzajem lakieru badz farby pokrywającej powierzchnie są te z sprayu 90% z nich jest nieodporne na benzyne i inne rozpuszczalniki nawet po zaschnieciu. Trzeba wziąść pod uwagę że dobry lakier kosztuje sporo pozatym jest pokrywany zazwyczaj lakierem bezbarwnym który pełni nie tylko funkcję estetycznę ale również funkcję ochronną.
Lakier dwu składnikowy: taki do którego dodajemy utwardzacz jest napewno pewniejszy od takiego z sprayu i bardziej odporny na ewentualny kontakt z rozpuszczalnikami. mimo wszystko osobiście skłaniam sie ku metodzi najbardziej pracochłonnej ale według mnie najodporniejszej na czyniki zewnętrzne, ścieranie, rozpuszczalniki i czynniki atmosferyczne takie jak slońce (jeśli sie mylę niech ktoś mnie poprawi) a mnianowicie: odpowiednia szpachla przystosowana do aluminium, podkład do aluminium, lakier (baza)+ utwardzacz, lakier bezbarwny + utwardzacz Koszt końcowy nie mały efekty powinny byc zadawalające pod warunkiem że mamy wszystko dobrze dobrane przez firmę tym się zajmującą (u mnie mniej więcej w ten sposób malowane byly wzmocnienia wzgłużne przy silniku te czarne a ten kolor tez jest nietypowy bo to oryginalnie nie farba tylko cuś dziwnego nanoszonego na aluminium) zgadzam sie z mariuszem że wprawne oko ma prawo dojrzeć różnice odcieni ale pytanie czy chcemy żeby dekiel dobrze wyglądał dla wszystkich a żeby fachowiec mógł poznać jakąś różnicę czy wolimy mieć porysowany brzytki dekiel.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:46, 24 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za tak obszerną wypowiedź Też jestem zdania ,że jak coś zrobić to zrobić dobrze ( mam na myśli trwały efekt ) Myślę ,że nie wezmę się sam za to tylko posłucham Waszych rad i poszukam dobrego lakiernika Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam
P.S. Jutro postaram się zrobić fotki o jakich rysach mowa
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Śro 18:47, 24 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:35, 25 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak Ty ale ja lubię się uczyć na własnych błędach dlatego też na poprzednich motocyklach uczyłem się wszystkiego od podstaw czyli od wymiany oleju aż do malowania i drobnych tuningów, dlatego też teraz jak kupowałem zeta kupiłem go po szlifie i robiłem wszystko sam. Jeśli nawet coś spieprze mam pretensje tylko do siebie i do tąd siedze i kombinuje aż mi sie uda to zrobić perfekcyjnie przynajmniej według mnie tak żebym czuł satysfakcje z udanej operacji. Wiadomo że synchronizacji wtrysków, ustawień zapłonu, ustawien łańcuszka rożrządu sam się nie naucze i tego nadal nie potrafie bo do tego potrzebny jest często specjalistyczny sprzęt i spora wiedza nabywana w trakcie praktyli ale staram się być samoukiem i z tego czerpie satysfakcję że ludzie widzą w moich pracach niezłą jakość. dlatego polecam próby na wlasnej skórze życzę powodzenia i satysfakcji z poprawy wyglądu cudeńka
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:46, 28 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Dziękuję i też podchodzę jak Ty "juby" do tematu ale u mnie z czasem to nie tak łatwo a i miejsca do takich prac nie mam Ale i tak lubię sam coś przy " Bike-u" zrobić
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|