Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:17, 06 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Gunter, gratulacje! Cały czas w Ciebie wierzyłem.
Jacek, nie obawiaj się, to nie jest takie straszne, a satysfakcja z samodzielnie wykonanej naprawy jest ogromna.
Służę pomocą gdybyście czegoś potrzebowali.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 17:17, 06 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Cześć Mariusz. Nie będę ryzykował zdrowia mojej maszyny. Co innego, wymienić klocki, olej lub podciągnąć łańcuch. Zawory to poważna sprawa a w dodatku trzeba mieć te płytki na ewentualną wymianę. Jeśli pozwolisz to zapiszę się do Ciebie na przegląd po 36000.
Pozdrawiam
Jacek
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam 36
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:43, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
gunter napisał: | No i stało się. Po wcześniejszym uzbrojeniu się we wszystkie potrzebne narzędzia i przyrządy...dostałem się do płytek pod szklankami wtrące, że nigdy wcześniej tego nie robiłem Po pomiarach (mam nadzieje że właściwych) okazało się, że wszystkie luzy na zaworach wydechowych są niewłaściwe. Serwisówka mówi 0,22-0,31...przy czym u mnie było 0,05-0,18. Wskazywałoby na to, że wszystkie były popodwieszane. Może dlatego paliła troszke gorzej bez gazu jak była gorąca. Co do luzów na ssących to wszystkie prawie ok z tym że, luzy na 3 zaworach były o jedna setną poniżej dopuszczalnej wartości. Serwis mówi 0,15-0,24...u mnie było 0,14-0,17 troszke na granicy ale z uwagi, że zawory ssące nie nagrzewaja się tak bardzo jak wydechowe...postanowiłem więc zmienić 3 ssące i wszystkie 8 płytki na wydechu. Czekam aktualnie na przesyłke z właściwymi płytkami. Taka mała rada...jeśli ktoś zamierza sam spróbować to koniecznie niech sie zaopatrzy w mikrometr...wartości płytek są nie do odczytania. Myślicie,że jeszcze odpali??? Bu bu ...szloch |
jestem akurat tez w trakcie regulacji zaworów mam przejechane 21 tyś km po sprawdzeni wszystkich wyszło jedynie ze 2 wydechowe na 4 cylindrze mają 0,21 i 0,18~0,19 poza tym reszta wszystkie w normie i po przeczytaniu jakie ty miałes wartosci np 0,05 na wydechu to zastanawiam sie czy do dalej rozkopywac i wymieniac te dwa czy poskładac i jeszcze poczekac
|
|
Powrót do góry |
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:43, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
adam 36 napisał: | jestem akurat tez w trakcie regulacji zaworów mam przejechane 21 tyś km po sprawdzeni wszystkich wyszło jedynie ze 2 wydechowe na 4 cylindrze mają 0,21 i 0,18~0,19 poza tym reszta wszystkie w normie i po przeczytaniu jakie ty miałes wartosci np 0,05 na wydechu to zastanawiam sie czy do dalej rozkopywac i wymieniac te dwa czy poskładac i jeszcze poczekac |
wydaje mi się że jak już rozkręciłeś to wszystko to zrób to do końca po co później drugi raz znowu to rozkręcać
GANDI !! gdzie regulowałeś zawory? I jaki jest tego koszt? Mam już prawie 30 000 km i przydałoby się to zrobić
Ostatnio zmieniony przez Flaming dnia Czw 15:44, 25 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:23, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja to robiłem w moich rejonach - w Bielsku, teraz nie mogę sobie przypomnieć nazwy serwisu (jak chcesz to poszukam), polecali ich ludzie z forum śląskich motocyklistów. Poszukaj na tamtym forum, na pewno w Twojej okolicy też jest jakiś dobry serwis, tylko że pewnie kolejki teraz na wiosnę będą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:32, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
nie chce robić reklamy ale słyszałem że bardzo dobry mechanik motocyklowy to Olek nazwa warsztatu to "Olek Motocykle" myślę żeby tam oddać do kardiologa ale on ma tam zawsze full i najbliższe terminy to trzeba czekać ok dwóch miesięcy napiszę dziś na FŚM zobaczymy co mi chłopaki poleca w moich stronach a jaki może być tego koszt?? 100zł 200zł orientujecie się?
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam 36
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:34, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Flaming napisał: | nie chce robić reklamy ale słyszałem że bardzo dobry mechanik motocyklowy to Olek nazwa warsztatu to "Olek Motocykle" myślę żeby tam oddać do kardiologa ale on ma tam zawsze full i najbliższe terminy to trzeba czekać ok dwóch miesięcy napiszę dziś na FŚM zobaczymy co mi chłopaki poleca w moich stronach a jaki może być tego koszt?? 100zł 200zł orientujecie się? | w Rybniku koszt około 250 zł i ale nie wiem czy sama robocizna czy razem z płytkami [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:17, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
dzięki Adam ale poczekam troszę ponieważ najpierw musi wpłynąć jakaś kasiora na konto no i ciekawe kogo mi polecą na FŚM
|
|
Powrót do góry |
|
|
adam 36
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:28, 23 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
własnie sie bawie zaworami i widze ze nawet na kieliszkach zaworowych jest róznica nawet do 0,04 mm tak ze mozna oprócz płytkami i nimi regulować . najwazniejsze czas i cierpliwosc i jest ok
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:46, 24 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam dolazłem dziś do zaworów i niemiła niespodzianka każdy zawór do regulacji. Trzy płytki uda się podmienić z innych miejsc. Ode mnie duży minus dla kawy myślałem że wyleczyli już kawy z tego.
W suzuki gs500 w sumie jest 4 zawory ale po 15 tys. wymieniłem jedną płytkę. Przegląd zaworów co 6 tys. A w kawie mam przejechane 20 tys. porażka Nie wiecie może czy płytki w zetce hartowane są na wskroś czy powierzchniowo ? bo jak coś to rzucę je na magnesówkę
Ostatnio zmieniony przez franek dnia Pon 16:23, 24 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:40, 27 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Regulacja to nie problem. Płytki są drogie!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:23, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdzone wszystkie dolotowe są w normie jest fajnie gorzej w wylotowymi wszystkie są podwieszone najwięjsza szczelina 0,20 najmniejsza 0,14
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:27, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
juby możesz podać przy jakim przebiegu silnika robisz regulacje?
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:49, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
jak złoże i przekręcę kluczyk to podam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|