Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:20, 03 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Witajcie, wpadłem na taki pomysł. Będę robił synchro przepustnic. Regulowałem zawory, kilka było na granicy podparcia, czy myślicie że jest sens wkręcić spowrotem śruby na przepustnicach i zrobić synchronizację od nowa (że po regulacji zaworów podciśnienie trochę wzrosło) bo jak zrobie teraz tak normalnie synchronizację to się o tym nie przekonam, dlatego że śruby się wykręca dopasowując cylindry do ciśnienia niższego panującego na innych przepustnicach. Co wy na to?
Ostatnio zmieniony przez franek dnia Sob 15:21, 03 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:40, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
prawdopodobnie bedziesz mieć i tak nie równe podciśnienie zarówno przed regulacją jak i po, pytanie takie czy czyściłeś przepustnice? u mnie przed regulacją zaworów jak i po ,podcisnienie było takie same czyli nie było równe, wyregulowałem podcisnienie do tego co w serwisówce , to było pod koniec sezonu, parę dni temu czyściłem przepustnice , śruby ustawiłem tak jak przed wykreceniem, podcisnienie znów było nie równe,regulacja i teraz jest ok. Moim zdaniem jak chcesz robic synchro to wyczyść przepustnice ,zobaczysz ile tam jest syfu ja czyściłem acetonem, operacja wyjecia przepustnic nie jest trudna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuba:)
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wlkp Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:18, 05 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
cze może ktoś podać co zdemontować w zecie po 2007 żeby zdjąć pokrywę? Konkretnie czy trzeba opuścić silnik żeby ją zdemontować?
|
|
Powrót do góry |
|
|
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:54, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | _Z750_ napisał: | Panowie, a przy 10000 km jest wogole sens robic regulacje ? |
Według serwisówki należałoby tam zajrzeć dopiero po 24000km,ale pomierzyć możesz.Swoją drogą ciekawe jakie będziesz miał wartości |
wg której serwisówki bo wyrażnie pisze 24000 dla AU model, pozostałe co 42 kkm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:58, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Moje spostrzeżenia po regulacji dwóch Zetów. Żaden z zaworów w obydwu sprzętach nie był na granicy podparcia, najmniejszy luz 0,15.
Z1000 06 pewien przebieg 43 tyś. pierwsza regulacja.
15 zaworów poza normą, 4 płytki udało się odzyskać.
Z750 04 przebieg nie do końca wiarygodny 32 tyś. pierwsza regulacja.
13 zaworów poza normą, ostatecznie nietknięte zostały tylko 2, udało się odzyskać 6 płytek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:07, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Mariusz.. nie strasz..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:38, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
GRUBY napisał: | Mariusz.. nie strasz.. |
Szczerze mówiąc sam byłem zdziwiony, że aż tyle zaworów nadawało się do regulacji i mimo tego, że mam niezły zapas płytek to musiałem nieźle się nakombinować żeby ich starczyło, a jednocześnie wszystkie luzy ustawione jak najbliżej środka zakresu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:50, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
no własnie myśle o regulacji... ktoś ma dośw po 24 tysiakach jak to może wyglądać, pomimo tego że serwisówka podaje co 42kkm
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:44, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz potwierdzony przebieg,to przy tym wskazaniu zegara prócz regulacji zaworów również wymień świece (wszystko masz w serwisówce).
Ja zrobiłem tak:
mihoo napisał: | ...regulacja zaworów mały Zet z 2004, przy przebiegu:30169km.
Do wymiany 4 wydechowe i 2 ssące,udało się pozamieniać miejscami ssące i 2 wydechowe,więc pozostaje zakup tylko dwóch płytek.
Ciekawym faktem jest,że różnice były niewielkie... |
Do tej pory nie wiem dlaczego jedni wymieniają parenaście płytek,a inni parę....
Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Czw 20:16, 24 Sty 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:53, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
..to w końcu co mówi serwisówka.. podpowiecie..
przy jakim przebiegu trzeba sprawdzić zawory.. ja mam +/- 29000 km.. (mały przedliftowy)
zaglądać tam czy nie..???
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:14, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Sorki Karol,już poprawiłem swój wpis.
Regulujesz co 24tysie,więc czas najwyższy zajrzeć/wyregulować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:12, 24 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
no właśnie K. ale badź dobrej mysli że nie wszystkie do wymiany
|
|
Powrót do góry |
|
|
lonnet
Znajomy
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:48, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ja wiem ze w moim przypadku serwisówka mówi co 42 kkm, swiece po 24 wymieniałem - trochę mnie to nerwów kosztowało. Bardziej mi chodzi o to czy ktoś w ma doświadzczenie z mod z 2009 po 24 kkm odnośnie zaworów, w jakim mogą być stanie. NIe che mi się za to brać ja nie ma potrzeby.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:05, 25 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
i tego sie nie dowiesz, wszystko zależy jak pałowany był zet, 24 kkm to optymalny czas choćby na samo sprawdzenie luzu, choć ja osobiście nigdy co do regulacji/zmiany. itp nie trzymam terminu , zawsze wcześniej ale nie wmyśl tej zasady"częste mycie skraca życie" a co do zaworów słychać - źle ,nie słychać jeszcze gorzej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:06, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
avator napisał: | a co do zaworów słychać - źle ,nie słychać jeszcze gorzej. |
Święte słowa Avator tym bardziej, że w Zetach zawory mają zdecydowaną tendencję do zmniejszania luzów.
Sprawdziłem w serwisówkach i :
Z750 04-06 serwis po 24 tyś.
Z1000 03-06 - 24tyś.
Z750 07- 24 tyś. wersja AU - Australia, pozostałe 42tyś.
Z1000 07-09 - 24 tyś. wersje AU, CA, US, czyli Australia, Kanada, United States, pozostałe wersje 42 tyś.
I tu nasuwa się odpowiedź na pytanie Miha
mihoo napisał: |
Do tej pory nie wiem dlaczego jedni wymieniają parenaście płytek,a inni parę.... Rolling Eyes |
Oprócz najważniejszej sprawy jaką jest wiarygodność przebiegu, jest jeszcze kwestia klimatu w jakim nasze Zety jeździły, jak widać nawet serwisówka to uwzględnia. W naszym przypadku (tu podaje skrajne przypadki) różnica będzie między spokojnie eksploatowanym Zetem sprowadzonym z deszczowej Anglii, a Zetem odkupionym od latającego na gumie Włocha. Tylko mi ta Kanada do tej teorii nie pasuje, może wpływ paliwa ?
Pewne jest to, że różnice w ilości zaworów koniecznych do regulacji nie dotyczą tylko Kawasaki. Miałem okazję regulować sprzęty pozostałej trójki Japońskich producentów gdzie w jednym sprzęcie regulacja kończyła się na wymianie jednej lub dwóch płytek, a w innym większości, piszę oczywiście o tym samym modelu.
No i ostatnia sprawa. Czy regulować zawory przy 24 czy przy 42 tyś
W przypadku Z750 07 jeszcze na naszym forum brak wpisów.
W przypadku pozostałych sprzętów przy 24 tyś należałoby przynajmniej sprawdzić, i jak piszą koledzy zawsze znajdzie się kilka zaworów do regulacji.
Przebieg bez regulacji 42 tyś - spostrzeżenia kilku osób - w większości przypadków do regulacji prawie wszystkie zawory i ze względu na dość duże rozbieżności w luzach pomiędzy poszczególnymi zaworami nie udaje się powtórnie wykorzystać wyjętych płytek, niestety większość płytek do wymiany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|