Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:28, 17 Lis 2012 Temat postu: szybki przegląd przednich zacisków ham. + wymiana klocków |
|
|
Dobry.
Temat troche zaległy ,miałem to zrobić wcześniej ale wyszło to teraz
Postanowiłem sprawdzić stan przednich zacisków hamulcowych oraz wymienić płyn.
Narzędzia, klucz oczkowy 10,nasadka torx chyba T12 ( proszę mnie poprawić w tej chwili nie pamietam ) nasadka 12, imbus 5 lub 6
klucz dynamometryczny, śrubokręt krzyżakowy. Sam zabieg nie jest trudny i można go wykonać
praktycznie samodzielnie.
1.Na początku proponuję zlać stary płyn hamulcowy , ogólnie płyn to syf (grzesiekkry wie jak wyglada żurek )
[link widoczny dla zalogowanych]
2.Luzujemy wszystkie śruby zaznaczone czerwonymi strzałkami ,potem odkrecamy śruby zaznaczone w niebieskich kółeczkach
zapomniałem zaznaczyć śrube od przewodu hamulcowego, oczywiście ją też odkręcamy.
[link widoczny dla zalogowanych]
i tak mamy zdemontowany zacisk
[link widoczny dla zalogowanych]
3.
Teraz możemy wyciągnąć klocki, oceniamy ich stan w moim przypadku do wymiany ,dla innych wiadomo szło jeszcze polatać.
[link widoczny dla zalogowanych]
klocki
[link widoczny dla zalogowanych]
rozkrecamy zacisk na dwie połówki
[link widoczny dla zalogowanych]
4.
Do wyciągnięcia tłoczków użyłem szczypców ( kombinerek )wcześnie zabezpieczając tłoczek kawałekiem gumy z dętki rowerowej żeby ich nie uszkodzić , wychodzi dość gładko
[link widoczny dla zalogowanych]
5.Po wyciągnięciu tłoczków , oceniamy stan uszczelnień ,stan samych tłoczków czy nie widać korozji itp. w razie konieczności przeszlifować papierem wodnym ,lub wymienić na nowe, całość myjemy,czyścimy ,
do czyszczenia użyłem dość agresywnych środków takie jak aceton i rozpuszczalnik "birol" spokojnie z zaciskami nic się nie dzieje ( przynajmniej z moimi, ale przed przystapieniem do czyszczenia proponuje zrobic próbę czy nie zeżre nam zacisków ) cały syf ładnie schodzi ,aha trzeba jeszcze pamietać że przed czyszczeniem wyjąć uszczelniacze,
Po zabiegu czas na założenie gumowych uszczelniaczy i wkładamy tłoczki.
Tłoczki smarujemy smarem do hamulców ,łatwiej wchodzi
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
dla porównania klocek nowy i zużyty
[link widoczny dla zalogowanych]
6.
czas na założenie nowych klocków, ściskamy tłoczki do końca, zakładamy blaszki na klocki a dalej juz wiadomo
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
7. Całość możemy skręć, na śrubę od przewodu hamulcowego zakładamy NOWE uszczelki, oczywiście pamiętamy o momentach dokręcania
zalewamy nowy płyn , odpowietrzamy, tematu odpowietrzania nie opisuje bo są ,lub każdy ma swoją technikę, nie ważne jaką ważne żeby było odpowiednio i dobrze odpowietrzone.
I w ten sposób znów zaoszczędziliśmy kilkanaście złociszy (klepoków,talarów $$$ )
efekt można podziwiać w końcu zrobiłem to sam
[link widoczny dla zalogowanych]
ps.
podziękowania dla grzesiekkry który podtrzymywał mnie na duchu
mihoo czekam na Twoja fotorelację z stawiania moto na stopkę
do dziś nie potrafię tego zrobić
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Grzesiekkry
Gość
|
Wysłany: Sob 16:19, 17 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Krzychu, na moje wsparcie duchowe i wiedzę hipotetyczno-teoretyczną w każdym temacie technicznym zawsze możesz liczyć
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:09, 17 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Widzę Krzysiek , że nie próżnujesz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
waski-11
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:39, 17 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
jeśli to jest szybki przegląd to co by było jak byś zgłębił temat?
szacun za cierpliwość
a klocki zapożyczałeś z innego moto czy dedykowane?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:01, 17 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
klocki kupiłem wcześniej bo wiedziałem że czeka mnie wymiana,klocki dedykowane z tego modelu,wymieniłem po przebiegu ok 8k km.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:40, 18 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Oby więcej takich porad stricte technicznych,tutorial jak z poradnika Zeciarza
Brawo Krzychu
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tecmax
Moderator
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:07, 18 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Super:) A teraz bądź cffaniak i zrób podobny tutorial dla Z750r
|
|
Powrót do góry |
|
 |
borocds
Znajomy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zagłębie !!
|
Wysłany: Nie 19:54, 18 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
tecmax napisał: | Super:) A teraz bądź cffaniak i zrób podobny tutorial dla Z750r  |
hmmm a tak się zastanawiam czy z modelami z ABS jest ciężej...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kacyk
Zaglądacz
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:06, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
czy tłoczki po wciśnięciu na postoju powinny się cofać czy blokować koło coraz bardziej z kolejnymi wciśnięciami klamkami?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:48, 18 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
klocki powinny pozostac w tym samym mięjscu wraz z zużyciem się klocków, jednak zycie pokazuję że na tłoczki działa jednakowa siła bo musi wkońcu jest stałe ciśnienie , to klocki nie zużywają sie równomiernie .
A w czym masz problem ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kacyk
Zaglądacz
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:15, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
chodzi mi o to że: moto ma przednie koło w górze, naciskam parę razy klamkę i koło jest przyblokowane- ciężko nim zakręcić; czy tłoczki nie powinny się cofnąć po puszczeniu klamki? moto stało 2 lata nie ruszane i zastanawiam się czy wszystko funkcjonuje tak jak powinno bo remont dobiega końca i niedługo trza sezon zacząć
|
|
Powrót do góry |
|
 |
flamaster
Znajomy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:19, 19 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
kacyk napisał: | chodzi mi o to że: moto ma przednie koło w górze, naciskam parę razy klamkę i koło jest przyblokowane- ciężko nim zakręcić; czy tłoczki nie powinny się cofnąć po puszczeniu klamki? moto stało 2 lata nie ruszane i zastanawiam się czy wszystko funkcjonuje tak jak powinno bo remont dobiega końca i niedługo trza sezon zacząć |
po puszczeniu klamki powinno dochodzić do zmniejszenia ciśnienia w przewodach co powinno cofać tłoczki a za nimi powinny isc klocki, jeśli zostają i kolem cieżko zakręcić oznacza że coś je trzyma i dopiero po paru obrotach się cofaja bo tarcza wymusza to na nich. Takie moje zdanie i tak ja rozumiem metodę działania hamulców, mogę się mylić Więc na Twoim miejscu czynności do wykonania z pierwszego posta.
Ostatnio zmieniony przez flamaster dnia Śro 11:19, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
beeniek
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pułtusk Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:24, 10 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć,mianowicie chodzi mi o wymianę płynu w motocyklu z układem ABS,czy robi się to takim samym sposobem jak w zwykłych układach?Wężyk na odpowietrznik i pompowanie klamką?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|