Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:32, 06 Wrz 2012 Temat postu: Wymiana łożyska główki ramy |
|
|
Witam, nie będę się zbytnio rozpisywał no ale, w moim zecie padło łożysko w główce ramy, objaw taki że że na szybkich łukach coś ok 180km/h zaczynało bujać ,i tak samo na prostej lecąc ponad 200.W kierownicy dawało się wyczuć punkt środkowy, zakupiłem komplet łożysk 55x35x14 stożkowe, pasują do wiele maszyn m.in. do mniejszego zeta też.
Głównym narzędziem jest młotek i kilka innych podstawowych :
klucz dynamometryczny,nasadowe itp. generalnie jakieś narzędzia trzeba posiadać .Musimy też podnieś przód moto żeby zdjąć lagi z kołem, ja powiesiłem za ramę (wcześniej ściągając bak ). Dobrze jest też nowe bieżnie łożyska dać do zamrażarki łatwiej jest je zamontować,
i na wszelki wypadek opalarka.
zaczynamy
1. ściągamy owiewkę
2.odkręcamy mały stelaż
[link widoczny dla zalogowanych]
3.odkręcamy lampę ,na zdjęciu są widoczne śruby.
[link widoczny dla zalogowanych]
4.odpinamy wiązkę kabli od licznika i rozpinamy wtyczki od migaczy, odkręcamy duży stelaż
[link widoczny dla zalogowanych]
5.odkręcamy przednie zaciski hamulcowe
[link widoczny dla zalogowanych]
6.odkręcamy 4 śruby mostka kierownicy i odciągamy maksymalnie do tyłu
[link widoczny dla zalogowanych]
7.luzujemy w górnej i dolnej półce śruby i zdejmujemy lagi wraz z kołem
[link widoczny dla zalogowanych]
8.odkręcamy główną nakrętkę
[link widoczny dla zalogowanych]
9. zdejmujemy górną półkę ( w górnej półce znajduje się stacyjka, ja nie odpinałem jej nie chciało mi się szukać wtyczki, spokojnie przewodów starczy żeby odłożyć na bok )oraz odkręcamy nakrętkę na sztycy i zdejmujemy dolną półkę,widzimy już łożyska
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
10.kolejności nie ma ja zacząłem od dolnej półki, zdejmujemy bieżnie łożyska ,widać już dokładnie uszkodzenia
[link widoczny dla zalogowanych]
11. wbijamy śrubokręt ,2 uderzenia i właśnie prawie je mam ,nie jest to takie proste
[link widoczny dla zalogowanych]
zrobiłem tak, delikatnie naciąłem szlifierką jedno uderzenie i samo zeszło
[link widoczny dla zalogowanych]
12. pozostało wybicie górnej i dolnej bieżni , ja zacząłem od górnej bo jest najłatwiejsze , do wybicia użyłem stalowego pręta od jakieś zdupczonej drukarki długość ok 30 cm ,ważne żeby to była twarda stal,
sposób wybijania bieżni podany jest w serwisówce , dotyczy tak samo dolnej ,są tam takie charakterystyczne wcięcia ułatwiające wybicie bieżni.
[link widoczny dla zalogowanych]
górna bieżnia poszła gładko,przy dolnej trochę się nakurwowałem ale w końcu udało się wybić ( czas na browara )
[link widoczny dla zalogowanych]
13.idziemy do zamrażarki i bierzemy schłodzone bieżnie, powinny łatwiej wejść , w razie oporów dobijamy ją z wcześniej zdemontowanej bieżni ,idzie gładko
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
14.założenie łożyska na sztyce dolnej półki ,delikatnie podgrzewamy i powinno bez większych oporów wejść , w razie potrzeby dobić, do tego celu użyłem starej naciętej bieżni i kawałka rurki metalowej, całość dokładnie smarujemy smarem do łóżysk.
[link widoczny dla zalogowanych]
15. wkładamy posmarowane łożysko na górę jak i uszczelniacz ( wcześniej wyczyszczony )
[link widoczny dla zalogowanych]
16. wkładamy dolną półkę i całość skręcamy odpowiednim momentem chyba 27Nm
[link widoczny dla zalogowanych]
17. sprawdzamy czy wszystko ok, kręcąc w prawo i lewo , powinno chodzić bez oporów. Całość skręcamy w odwrotnej kolejności.
Kulki to są jakieś fioletowe,nie wiem czy to sprawa korozyjna czy przegrzane, no i bieżnia widać dokładnie odbicia od kulek.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
po całym zabiegu który pochłonął mi 4h ale kasa zaoszczędzona
Czas na test czy nie za mocno lub luźno dokręcone, w moim przypadku okazało się że za mocno dokręciłem ,zet walił w zakręty jak głupi,wystarczyło troszeczkę poluzować ,
No to teraz mogę pośmigać
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MarcelT800
Stary wyga
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:58, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Piękny opis z fotkami
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:51, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Krzysiu,super tutorial
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:05, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Krzychu.. jaki referat.. he,he..
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:05, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
przyklej
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:00, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
avator napisał: | przyklej |
Poproś
|
|
Powrót do góry |
|
|
wania123
Stary wyga
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:35, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
jak mocno należy dokręcić te 2 nakrętki na sztycy co pomiędzy nimi jest ta podkładka z cienkiej blachy, nie mam klucza denamometrycznego, normalnym kluczem na maksa, czy lekko, czy może ręka na maksa, pierwszy raz coś takiego robiłem więc nie ma doświadczenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:25, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Kupowaliście jakieś konkretne łożyska, bo na allegro są od niecałej stówki do ponad dwóch. Najtańsze JMT wystarczą?
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:56, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
skvrnsk napisał: | bo na allegro |
bo na allegro jest to ostateczna ostateczność, zapytaj w sklepach motoryzacyjnych podaj wymiary i bedziesz wiedział, nie sugeruj się że łożyska mają być do Z-eta !! , patrz na wymiar i bedzie Ok.
|
|
Powrót do góry |
|
|
skvrnsk
Bywalec
Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:21, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
No dobra, zatrzymałem się na etapie - z podtoczeniem czy bez?!
Przykładowe łożyska:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
ps. jeśli to jest podtoczenie na uszczelniacz, to rozumiem, że zwykłe "bez" wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Sob 19:30, 29 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|