Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Wymiana łożyska główki ramy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:32, 06 Wrz 2012    Temat postu: Wymiana łożyska główki ramy
Witam, nie będę się zbytnio rozpisywał no ale, w moim zecie padło łożysko w główce ramy, objaw taki że że na szybkich łukach coś ok 180km/h zaczynało bujać ,i tak samo na prostej lecąc ponad 200.W kierownicy dawało się wyczuć punkt środkowy, zakupiłem komplet łożysk 55x35x14 stożkowe, pasują do wiele maszyn m.in. do mniejszego zeta też.
Głównym narzędziem jest młotek Smile i kilka innych podstawowych :
klucz dynamometryczny,nasadowe itp. generalnie jakieś narzędzia trzeba posiadać .Musimy też podnieś przód moto żeby zdjąć lagi z kołem, ja powiesiłem za ramę (wcześniej ściągając bak ). Dobrze jest też nowe bieżnie łożyska dać do zamrażarki Smile łatwiej jest je zamontować,
i na wszelki wypadek opalarka.
zaczynamy
1. ściągamy owiewkę
2.odkręcamy mały stelaż
[link widoczny dla zalogowanych]
3.odkręcamy lampę ,na zdjęciu są widoczne śruby.
[link widoczny dla zalogowanych]
4.odpinamy wiązkę kabli od licznika i rozpinamy wtyczki od migaczy, odkręcamy duży stelaż
[link widoczny dla zalogowanych]
5.odkręcamy przednie zaciski hamulcowe
[link widoczny dla zalogowanych]
6.odkręcamy 4 śruby mostka kierownicy i odciągamy maksymalnie do tyłu
[link widoczny dla zalogowanych]
7.luzujemy w górnej i dolnej półce śruby i zdejmujemy lagi wraz z kołem
[link widoczny dla zalogowanych]
8.odkręcamy główną nakrętkę
[link widoczny dla zalogowanych]
9. zdejmujemy górną półkę ( w górnej półce znajduje się stacyjka, ja nie odpinałem jej nie chciało mi się szukać wtyczki, spokojnie przewodów starczy żeby odłożyć na bok )oraz odkręcamy nakrętkę na sztycy i zdejmujemy dolną półkę,widzimy już łożyska Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
10.kolejności nie ma ja zacząłem od dolnej półki, zdejmujemy bieżnie łożyska ,widać już dokładnie uszkodzenia
[link widoczny dla zalogowanych]
11. wbijamy śrubokręt ,2 uderzenia i właśnie prawie je mam ,nie jest to takie proste Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
zrobiłem tak, delikatnie naciąłem szlifierką jedno uderzenie i samo zeszło Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
12. pozostało wybicie górnej i dolnej bieżni , ja zacząłem od górnej bo jest najłatwiejsze , do wybicia użyłem stalowego pręta od jakieś zdupczonej drukarki długość ok 30 cm ,ważne żeby to była twarda stal,
sposób wybijania bieżni podany jest w serwisówce , dotyczy tak samo dolnej ,są tam takie charakterystyczne wcięcia ułatwiające wybicie bieżni.
[link widoczny dla zalogowanych]
górna bieżnia poszła gładko,przy dolnej trochę się nakurwowałem Smile ale w końcu udało się wybić ( czas na browara )
[link widoczny dla zalogowanych]
13.idziemy do zamrażarki i bierzemy schłodzone bieżnie, powinny łatwiej wejść , w razie oporów dobijamy ją z wcześniej zdemontowanej bieżni ,idzie gładko
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
14.założenie łożyska na sztyce dolnej półki ,delikatnie podgrzewamy i powinno bez większych oporów wejść , w razie potrzeby dobić, do tego celu użyłem starej naciętej bieżni i kawałka rurki metalowej, całość dokładnie smarujemy smarem do łóżysk.
[link widoczny dla zalogowanych]
15. wkładamy posmarowane łożysko na górę jak i uszczelniacz ( wcześniej wyczyszczony )
[link widoczny dla zalogowanych]
16. wkładamy dolną półkę i całość skręcamy odpowiednim momentem chyba 27Nm
[link widoczny dla zalogowanych]
17. sprawdzamy czy wszystko ok, kręcąc w prawo i lewo , powinno chodzić bez oporów. Całość skręcamy w odwrotnej kolejności.
Kulki to są jakieś fioletowe,nie wiem czy to sprawa korozyjna czy przegrzane, no i bieżnia widać dokładnie odbicia od kulek.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
po całym zabiegu który pochłonął mi 4h ale kasa zaoszczędzona Smile
Czas na test czy nie za mocno lub luźno dokręcone, w moim przypadku okazało się że za mocno dokręciłem ,zet walił w zakręty jak głupi,wystarczyło troszeczkę poluzować ,
No to teraz mogę pośmigać Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MarcelT800
Stary wyga



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:58, 06 Wrz 2012    Temat postu:
Piękny opis z fotkami Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:51, 06 Wrz 2012    Temat postu:
Krzysiu,super tutorial Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GRUBY
Z-zlot friend



Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:05, 06 Wrz 2012    Temat postu:
Krzychu.. jaki referat.. he,he.. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:05, 06 Wrz 2012    Temat postu:
przyklej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:00, 06 Wrz 2012    Temat postu:
avator napisał:
przyklej Smile




Poproś Rolling Eyes Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wania123
Stary wyga



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:35, 01 Maj 2013    Temat postu:
jak mocno należy dokręcić te 2 nakrętki na sztycy co pomiędzy nimi jest ta podkładka z cienkiej blachy, nie mam klucza denamometrycznego, normalnym kluczem na maksa, czy lekko, czy może ręka na maksa, pierwszy raz coś takiego robiłem więc nie ma doświadczenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skvrnsk
Bywalec



Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:25, 29 Sie 2015    Temat postu:
Kupowaliście jakieś konkretne łożyska, bo na allegro są od niecałej stówki do ponad dwóch. Najtańsze JMT wystarczą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:56, 29 Sie 2015    Temat postu:
skvrnsk napisał:
bo na allegro

bo na allegro jest to ostateczna ostateczność, zapytaj w sklepach motoryzacyjnych podaj wymiary i bedziesz wiedział, nie sugeruj się że łożyska mają być do Z-eta !! , patrz na wymiar i bedzie Ok. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skvrnsk
Bywalec



Dołączył: 29 Maj 2015
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:21, 29 Sie 2015    Temat postu:
No dobra, zatrzymałem się na etapie - z podtoczeniem czy bez?!

Przykładowe łożyska:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

ps. jeśli to jest podtoczenie na uszczelniacz, to rozumiem, że zwykłe "bez" wystarczy.


Ostatnio zmieniony przez skvrnsk dnia Sob 19:30, 29 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Zrób to sam Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin