Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:06, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
wiz napisał: | Ciekawe czy to jakies niezwykle lozysko czy tez jakis standard, ktory mozna kupic w sklepie z lozyskami. |
Standard 6001
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:31, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
ja juz jeden wysprzeglik wymienilem bo sie starl (bardzo napieta klamka sprzegla) ale lozyska nie wymienialem. a co do wysprzelika to trzeba luz na klamce miec
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati27d
Zaglądacz
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świebodzin Lubuskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:28, 24 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
jeżeli chodzi o popychacz w moim zeciku też uległ zużyciu ale nie aż w takim stopniu po zakupie nowego i wymianie łożyska sprawa się powtórzyła i tu powiem co zauważyłem w starym zecie jest ten popychacz hartowany (czarna barwa ) a w nowym widać że nie jest obrobiony cieplnie co za tym idzie jest bardziej miękki, ja rozwiązałem ten problem tak, zamontowałem popychacz ze starszego modelu (zakupiłem używkę w idealnym stanie ) i działa teraz jak należny i nic się nie zużywa . Łożysko to standard można kupić w normalnym sklepie, natomiast meczy mnie nieprzyjemne skrzypienie sprzęgła gdy ruszam na zimnym silniku próbowałem różnych olei i efekt ten sam, jak miałem starego zeta to samo miałem i teraz w nowym również skrzypi tylko trochę mocniej, problem leży w samych tarczach sprzęgłowych a dokładnie w ich współczynniku tarcia, inne tarcze tak się nie zachowują np EBC ale o wiele głośniej wchodzi jedynka na nieoryginalnych tarczach. Generalnie już kombinowałem jak mogłem zakładałem trw ebc i na nich straszne trzaski ida przy wbijaniu biegu oryginał najlepszy jakościowo jest tylko te skrzypienie..
|
|
Powrót do góry |
|
|
wiz
Znajomy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:37, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jestem wlasnie po wymianie popychacza. Sama operacja zajela 20 minut z czego wiekszosc czasu to odkrecanie i przykrecanie sprezyn. Problem ze sprzeglem zostal rozwiazany definitywnie. Dziala jak z fabryki. Koszt popychacza 93 zl w salonie Kawasaki (do zniesienia choc wyceniam ta czesc na max 30 zl ). Moj nowy popychacz jest zdaje sie obrobiony cieplnie bo jak pisal mati27d jest czarny jak bieszczadzka noc. Czuje sie teraz jak bym mial nowe moto. trzeba to uczcic jakas sroga wycieczka. Jesli istnieje potrzeba moge zrobic piekny tutorial jak to wykonac (wymiane nie wycieczke). Strzala !
Ostatnio zmieniony przez wiz dnia Pią 0:05, 27 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:40, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ano zrób!! Przyda się niejednemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
helloPaul
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:17, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Też chętnie zobacze ten tutorial
Podziekowania za podpiecie tematu bo wlasnie wczoraj wymienialem sprzeglo. Godzina meczenia sie z odczepieniem linki od manetki, a potem po zlozeniu sprzegla kolejna godzina domyslania sie dlaczego mam tyle linki jakby dodatkowy metr w kablach był, okazało się, że źle założyłem ostatnią tarcze i nie blokowała innych, a ten dzyndzel przy deklu sprzęgła nie zaczepił o ten wystający element w srodku i linka byla luźno chocbym skrecil na maxa regulacje przy deklu i przy klamce
Jedyne co zostało do poprawienia to to, ze teraz sprzeglo mi bardzo szybko łapie, jest bardzo krótkie i zastanawiam sie czy to kwestia regulacji przy klamce i deklu (wczoraj juz nie mialem czasu) czy po prostu TRW Lucas takie jest.
Ważna rzecz o której zapomniał napisać autor tematu to zeby spuscic olej ZANIM rozkreci sie sprzegło i zalozy nowe Niby banał ale mi sie o tym zapomniało.
Aha i żeby ktoś sie nie zdziwił, w Z750 spręzyny są DŁUŻSZE (!). Ja już chcialem nie zamawiac nowych wzorujac sie na danych podanych tutaj zamiast zajrzec do serwisowki, ale cos mnie tknelo i okazalo sie ze 77mm to jest już granica do wymiany
Ostatnio zmieniony przez helloPaul dnia Czw 10:18, 02 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wiz
Znajomy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:51, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
No ze spuszczaniem oleju to autor tematu nic nie zapomnial. Wystarczy moto pochylic i nic nie trzeba spuszczac. Jesli twoje sprzeglo lapie bardzo blisko kierownicy to oblukalbym dokladnie koncowke popychacza bo byc moze jest juz zjedzona.
|
|
Powrót do góry |
|
|
helloPaul
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:33, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Przy spaleniu sprzęgła trzeba wymienić olej całkowicie a nie tylko ustawić moto na boku żeby nie ciekł bo zostaje mase syfu który później może zniszczyć nowe sprzęgło - tak mi przynajmniej kilku mechaników podpowiedziało.
Co do tego łapania - tak się stało dopiero teraz, po wymianie więc może to kwestia regulacji.
A co do tego popychacza - proszę powiedzcie mi jedno - mianowicie, kiedy pierwszy raz złożyłem sprzęgło to w ogóle nie złapałem tego popychacza tym "sterownikiem" (co od niego odczepiamy linke sprzęgła przy deklu) i dlatego mialem za dużo linki (tak mi sie wydaje), po rozkręceniu z kolei ustawiłem specjalnie ten sterownik tak żeby złapał porządnie ten popychacz. Pytanie teraz - czy przypadkiem naciągnięcie właśnie linki nie zalezy od ustawienia tego sterownika względem końcówki popychacza czy to i tak sie samo wyreguluje bo sie rusza?
Ostatnio zmieniony przez helloPaul dnia Czw 12:39, 02 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wiz
Znajomy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:41, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ale tutaj nie jest temat konkretnie na temat spalenia sprzegla tylko jego wymiany. Mozesz miec swiezy olej i stare tarcze i wtedy nie ma potrzeby spuszczania oleju.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 14:45, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
@ Mariusz możesz napisać po ilu tys km sprzęgło zaczęło szwankować i jakie były objawy? Ja mam najechane 30 tys i moto stoi u mechanika na wymianie sprzęgła. Uślizgi były przy dużym obciążeniu w okolicach 130km/h-160km/h.
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:16, 02 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
mczerwin z tego co wiem u mariusza padło przy około 30 tysięcy i u mnie też przy około 30. I nie dawno wymienialiśmy sprzęgła obydwaj więc teraz czas na Ciebie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 10:29, 03 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
no życie, szkoda że nie pociągnęło jeszcze z 5tys to kto inny by wymieniał, starość nie radość jak to się mawia
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:13, 07 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
wiz zrob tą fotopomoc, to i ja sie za swojego zeta zabiore
|
|
Powrót do góry |
|
|
helloPaul
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:51, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Panowie, czy po wymianie na TRW Lucasa też macie coś takiego, że jakkolwiek nie ustawicie klamki to jest ona bardzo naprężona? Mam na myśli jakkolwiek poprawnie, bo wiadomo że moge ją poluzować na maksa ale wtedy sprzęgło nie bedzie działało.
Prawde mowiac nie pamietam jak ono działało orginalnie, ale tak sobie teraz ogladam filmiki o stawaniu na gumie i wiem, że sprzęgło powinno dać się wcisnac jednym palcem. Teraz jest tak, że za chiny. Musze całą ręką.
Jakkolwiek bym linki nie ustawiał. Ustawiałem ją zgodnie z serwisówką (linke przy deklu ściągnąć na maxa i zostawić te 5-6mm tej śruby w klamce sprzęgła), a potem próbowałem na wszystkie sposoby. Serwis Yamahy powiedział mi że to możliwe że nowe sprężyny są dłuższe i dlatego.
Sam już nie wiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:11, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A przesmarowałeś linkę sprzęgła ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|