Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
helloPaul
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:27, 08 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
tomo napisał: | A przesmarowałeś linkę sprzęgła ? |
Prawde mówiąc nie, ale nie widze zbytniego powodu żeby to robić skoro serwisówka nic o tym nie pisze to raz, a dwa że linka ma jeszcze mase smaru bo specjalnie też to sprawdzałem. Skoro działała świetnie przed wymianą sprzęgła to dlaczego mialaby potrzebowac dodatkowego smarowania po wymianie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:23, 10 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Tomo dobrze pisze przesmarowanie linki pomaga, to że na zewnątrz widać smar nie znaczy że jest on wewnątrz pancerza, dodatkowo proponuję jeszcze nieco smaru na tulejkę łożyskowania klamki i zakończenie linki w klamce.
|
|
Powrót do góry |
|
|
helloPaul
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:29, 10 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Fakt, wpuszczenie troche oleju do środka załatwiło sprawe A nacisk itd był kwestią regulacji, po prostu kwestia podpasowania pod siebie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
oweros
Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 10:22, 21 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam ... Z taka fotorelacja ogarne temat w garazu! =] Kosior!!,
|
|
Powrót do góry |
|
|
bboolleekk
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:21, 25 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich.
W moim zecie także pojawił się problem ze ślizgającym sprzęgłem... Zmierzone tarcze, sprężyny i przekładki --> wszystko w normie. Łożysko na wałku wymienię dla spokoju. Jesteście pewni że to jest najzwyklejsze łożysko 6001? W manualce piszę coś o łożysku AXK 1102... Zauważyłem także niepokojące odkształcenie na "pręcie" mocowanym do wałka w środku obudowy. Jak sądzicie jest możliwość że właśnie dlatego sprzęgło się ślizgało? A i jeszcze jedno na sprężynach był jakiś żółty nalot. Zdjęć niestety nie mogę dodać bo jestem Świeżakiem na forum
|
|
Powrót do góry |
|
|
joka79
Stary wyga
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: P-no
|
Wysłany: Śro 5:17, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
ADMIN pewnie odpowie na twoje pytanie
|
|
Powrót do góry |
|
|
bboolleekk
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:20, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Dodam jeszcze że mój Zet pochodzi z 2005 roku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:49, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
bboolleekk napisał: | Dodam jeszcze że.... jestem Świeżakiem na forum
|
Skoro jesteś tu nowy,to zapraszam TUTAJ ,ponieważ w dobry tonie jest by przedstawić się oraz przywitać!
|
|
Powrót do góry |
|
|
bboolleekk
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:28, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | bboolleekk napisał: | Dodam jeszcze że.... jestem Świeżakiem na forum
|
Skoro jesteś tu nowy,to zapraszam TUTAJ ,ponieważ w dobry tonie jest by przedstawić się oraz przywitać! |
Błąd naprawiony. Pozdrawiam wszystkich
W linkach poniżej przedstawiam wspomniane wcześniej zdjęcia:
- sprężyny (żółty nalot)
[link widoczny dla zalogowanych]
- stan popychacza - Możliwe że dlatego sprzęgło się ślizgało?
[link widoczny dla zalogowanych]
Popychacz już zamówiłem. Mam nadzieję przed weekendem przyjdzie.
Ostatnio zmieniony przez bboolleekk dnia Czw 8:39, 27 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:45, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
ta żółta fedra to oznaka twardości ,a ten popychacz wyglada na dobry i to nie powinno byc powodem ślizgu sprzegła . To że tarcze po pomiarach sa ok nie oznacza że nie bedzie ślizgać, duze znaczenie ma pierwsza jazda czy przypadkiem nie przyjarałeś tarcz ,(palenie gumy, itp. )
jaki jest stan przekładek tych stalowych ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
bboolleekk
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:12, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Stan przekładek na załączonych zdjęciach:
[link widoczny dla zalogowanych] --> wszystkie razem, można rozróżnić dwa kolory
Na trzech z nich widać ślady nadpalenia:
[link widoczny dla zalogowanych] --> strona A
[link widoczny dla zalogowanych] --> strona B
Stan tarcz identyczny:
[link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze pytanie odnośnie łożyska.
Trzeba je wymieniać?
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:48, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
przekładki wyglądają na ok, tarcze troche suche i za czarne tak jak by lekko przyjarane, nowe chyba są brązowe,proponuje wymienić tarcze ,aha i czy fedry mają odpowiedni docisk i czy sprzęgło jest kompletne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bboolleekk
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:59, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
avator napisał: | przekładki wyglądają na ok, tarcze troche suche i za czarne tak jak by lekko przyjarane, nowe chyba są brązowe,proponuje wymienić tarcze ,aha i czy fedry mają odpowiedni docisk i czy sprzęgło jest kompletne. |
Dzieki za odpowiedź.
Co mam rozumieć pod pojęciem: czy sprzęgło jest kompletne?
Jak sprawdzić docisk fedry - klucz dynamometryczny 8,8 Nm?
Ostatnio zmieniony przez bboolleekk dnia Pią 15:03, 28 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:55, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
sorki źle się wyraziłem chodziło mi o prawidłowy montaż (kompletne to chyba jest przekładki/tarcze ), zakładam że jest dobrze. Zeby sprzęgło dobrze trzymało w docisku musi być odpowiednia twardość/wysokość sprzężyn , jeżeli to masz ok to pozostaja tarcze .Nie dokręcaj mocniej niż przewidziano urwiesz bolec w koszu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bboolleekk
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:26, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Chcąc wykorzystać weekendową pogodę skręciłem sprzęgło i w trasę. Przekładki i tarcze (wcześniej namoczone w oleju) złożyłem w losowej kolejności. Całość skręcona zgodnie z serwisówką (naciąg linki sprzęgła także). Pojeździłem trochę i ani śladu ślizgów sprzęgła (nic nie było wymienia na na nowe) ale... jest problem ze zmianą biegów. Za każdym razem żeby wbić wyższy lub niższy bieg trzeba dodatkowo ruszyć nóżką zmiany biegów. Podczas jazdy wygląda to tak: jedynka, sprzęgło, dwójka, sprzęgło i trójka już nie wejdzie, naciskam nóżkę lekko z góry, sprzęgło i trójka wchodzi, sprzęgło, czwórka nie wejdzie, naciskam nóżkę od góry, sprzęgło i czwórka wchodzi. To samo jest podczas redukowania. Tak jakby nóżka zmiany biegów nie odbijała po wbiciu biegu... Namieszałem coś podczas skręcania?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|