Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:56, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
bboolleekk napisał: | Namieszałem coś podczas skręcania? |
raczej nie. Jaki masz luz linki i czy sprzęgło po w ciśnięciu odchyla sie zobaczysz to jak odkręcisz korek od wlewu oleju, powinien być luz ok 1,5 - 2 mm może ciut wiecej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bboolleekk
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:21, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Luz linki na klamce sprzęgła 2-3mm (zgodnie z serwisówką). Sprzęgło łapie identycznie jak wcześniej. Wydaje mi się że jedyną różnicą po skręceniu sprzęgła jest kolejność tarcz i przekładek. Zauważyłem też że na tarczach jest symbol A14, a na trzech był symbol A13 - ma to jakieś znaczenie? Czy sprzęgło po wciśnięciu się odchyla sprawdzę jutro i dam znać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:35, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
bboolleekk napisał: | Luz linki na klamce sprzęgła 2-3mm (zgodnie z serwisówką). Sprzęgło łapie identycznie jak wcześniej. Wydaje mi się że jedyną różnicą po skręceniu sprzęgła jest kolejność tarcz i przekładek. Zauważyłem też że na tarczach jest symbol A14, a na trzech był symbol A13 - ma to jakieś znaczenie? |
nie wiem , ciekawa sprawa bo też to zauważyłem u siebie jak zmieniałem,
podejrzewam że sie i tak nie dowiesz , zreszta ja też
bboolleekk napisał: |
Czy sprzęgło po wciśnięciu się odchyla sprawdzę jutro i dam znać. |
ok,
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:28, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
zakładam że wszystko złożyłeś jak Pan Bóg przykazał.
Kolego widzę dwa rozwiązania:
Jedno jest takie że teraz ci sprzęgło ciągnie aby to sprawdzić:
-podnieś tylne koło
-odpal moto
-wrzuć pierwszy bieg wciskając jednocześnie sprzęgło (nie puszczaj sprzęgła)
- koło bez większego problemu powinieneś zatrzymać ręką
jeśli sprawia to większy problem to znaczy że sprzęgło ciągnie trzeba wtedy podciagnąć linkę (zmniejszyć luz na lince) luz w serwisówce przewiduje nowe sprzęgło i nie zawsze można go stosować przy starszym sprzęgle teoria mówi że jak się nie mieścimy w tym luzie to należy wymienić ale nie zawsze tak jest w naszych realiach.
Drugie rozwiązanie to problem nóżki zmiany biegów.
na wyłączonym silniku sprawdzamy ręką czy nóżka chodzi lekko bez tarć i czy wraca bez problemów w pozycję zero jeśli odczuwamy jakieś tarcia problemy to znaczy że to może być przyczyną trzeba wszystko zdemontować wyczyścić (benzyną ekstrakcyją nie uszkodzi farby i gumy a swoje robi) nasmarować albo smarem sylikonowym albo smarem miedzianym te dwa smary najlepiej się sprawdzają chyba że ktoś zna jeszcze lepsze specyfiki (nie smarujemy na grubo bo to nic nie daje a tworzy większą powierzchnię dla kurzu piachu itp) nóżka ma chodzić luźniutko góra dół odczuwać powinniśmy tylko pracę sprężyn.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bboolleekk
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:37, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
bboolleekk napisał: |
Czy sprzęgło po wciśnięciu się odchyla sprawdzę jutro i dam znać. |
Sprzęgło po wciśnięciu klamki odchyla się.
Nóżka zmiany biegów po odłączeniu linki sprzęgła chodzi lekko bez tarć i wraca bez problemów w pozycję zero. Dla własnego spokoju i tak wszystko zdemontowałem i przesmarowałem. Jednak po podłączeniu linki sprzęgła problem powrócił...
Więc ponownie rozkręciłem pokrywę sprzęgła wyjąłem popychacz i wymieniłem na nowy (wcześniej go zamówiłem i akurat przyszedł). Całość skręciłem celem przetestowania (bez uszczelki, na trzy śruby) i ku mojemu zaskoczeniu wszystko zaczęło pracować jak należy - zero oporów na nóżce i odbija jak szalona do pozycji zero.
Mam nadzieję że po skręceniu na gotowo i odpaleniu motocykla wszystko będzie działało jak należy.
I teraz moje pytanie: mam nową uszczelkę do pokrywy sprzęgła. W serwisówce piszą że należy w dwóch punktach dodać sylikon wysokotemperaturowy. Trzeba go dawać czy wystarczy sama nowa uszczelka? Jak to wygląda z Waszego doświadczenia?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bboolleekk dnia Śro 8:54, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:42, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
czyli jednak ten popychacz , na zdjęciu wygląda na normal, czasami tak że cos niby dobre a jednak nawaliło.
Dorze że problem rozwiązany.
ja osobiście nie dawałem żadnego silikonu , uszczelka grafitowa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
PROGRESiV
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:08, 15 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Witam!!
A powiedzcie mi jaka może być przyczyna tego ze sprzęgło łapie mi dość późno moim zdaniem... tj. jak puszczam klameczkę to mniej więcej w połowie
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:34, 15 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Wszystko masz TUTAJ.
|
|
Powrót do góry |
|
|
posdro600
Zaglądacz
Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:43, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Witam.. Czy ktos wie czemu sluża naciecia na tarczach sprzegłowych? Czy producent wykonuje je od tak czy np. maja za zadanie wywazenie ich w koszu..? Czy ich ułozenie w koszu ma znaczenie? wypowiedzcie sie..
|
|
Powrót do góry |
|
|
skandal_22
Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWA
|
Wysłany: Sob 19:24, 04 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Z tego co się orientuję to one są po to, żeby olej mógł je swobodnie smarować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalkowal
Znajomy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:20, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Yol wymienilem sobie kompletne sprzeglo z podkladkami i sprezynakami.wszystko poprawnie zrobilem, a zrobilem to tylko dlatego ze sprzeglo lapalo mi odrazu po puszczeniu klamki sprzegla.wymienilem wszystko i co? Dalej sprzeglo dziala tak samo...cos zrobilem zle? Wina moze byc klamka od avatara?heheh dlatego ze krotka jest?a nie dluga oryginalna? Probowalem wlaczyc z linka ale to bez sensu... sprzeglo zeby jezdzilo prawidlowo musi lapac od puszczenia klamki moze 0.5cm jak ustawie inaczej to albo nie wysprzegla albo luzu wbic sie nie da...help me
|
|
Powrót do góry |
|
|
|